(S) Teddyvädurar
Jag har nu funderat fram och tillbaka vad jag ska göra och kommit fram till att det bästa är att sälja. Då jag inte vill avla på japan eller zobel. Först och främst är det hanen jag vill bli av med med dom säljs gärna i lag för wiener fri avel.
Hanen: Ekfeltskids Chips "Chippe" (Japantecknad Gul/Blå)
Född 3 September 2010, Mor:Hochtiedswald Strössel Far:Chanty´s Popcorn. Chippe är inte så gammal men han har hunnit med att bli far till en kull på 6 ungar. Han har mycket päls och är för tillfället helt ner klippt (bilden är tagen innan klippningen).
Honan: Tussilagos The Better Pill "Bettan" (Mörk brun zobel ser svart ut)
Född 19 Maj 2009, Mor: Joanne, Far: Oboy. Bettan har haft några hem innan mig därför är jag mån om att hon ska få det bra och långvarit hem. Köpt som svart men det har vissat sig att hon är en väldigt mörk zobel brun och inte svart. Hon har haft två kullar en på 5st och en på 6st. Aningen svår parad men hon får mycket när det väl tagit sig. En tevlig dam i sina bästa dar som önskar komma till en uppfödning.
Pris: 600kr för hanen och 800kr för honan eller båda för 1.100kr (självklart är hemmet viktigast)
Transport kan var möjligt ner till stockholm annars finns dom att se i Nälden en by mellan Östersund och åre men transport går att lösa inom jämtlands län om så önskas. Går även att få norrut i mitten på Juli Dorotea och Åsele under Åselemarknad.
Kontakta mig på min mejl annica.e.j@telia.com eller ring eller sms:a på 0703504880.
Underbart fina. Synd att du bor så långt bort. (Chantys Popcorn bor numera hos mig).
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com
#1 Om du är intresserad går det säkert att lösa transport om du är intresserad. Vart bor du?
Är de kvar efter sommaren är jag helt klart intresserad
Just nu har jag ungar och burbygge på gång så har varken tid eller plats. Men hör av dig om de är kvar i slutet av sommaren så kan vi säkert lösa det på nått sätt med transport. Jag bor i Ronneby, Blekinge, så det är en bit ;)
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com
ahha jag hoppas inte att dom är kvar så länge :S har dom just nu hos en fodervärd som inte alls har lust att ha mina kaniner… men är dom kvar så kan jag höra av mig senare i sommar.
Urgammal tråd jag vet hehe Jag har precis köpt teddyvädur som är släkt med ekfeltskids chipis Ungen heter Zing-Zing's Farfars far är Rozza's Apollo Farfars farfar är Ekfeltskids Chipis Farfars Farmor är Hochtieswald Strössel I härstamningsbeviset står det att Hochtieswald Strössel och Ekfeltskids chipis är föräldrar till Apollo. Dvs en mamma son PARNING. Kan det stämma?
#6 Jag har också köpt kaniner nyligen som är släkt med Ekefeltskids Chips! ^^
Sola och Glimma. Där Solas far är Ekefeltskkids Chips :) Och Glimma är Solas dotter så hennes morfar är Chips.
// Teddytussens kaninuppfödning
http://teddytussen.weebly.com/
~Kaniner är inte en hobby, det är en livsstil~
Vet att det är en gammal tråd.
#6 Föräldrarna till Rozza's Apollo är Ekfeltkids Chips och Tussilagons the better pill, så någon har skrivit fel i härstammningsbeviset?