Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 737 ggr
Swadika
0

Välkommen hem Elsa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9

Efter nästan 10 år som kaninlös (och jag trodde helt ärligt inte jag någonsin skulle ha kanin igen) så flyttade den här lilla damen helt oplanerat in. Igår vid 16 tiden såg jag en annons om en familj som skänkte bort deras kaniner, där kaninerna bodde i en trång bur hanar och honor tillsammans. Kaninerna blev "tingade" och kvar blev denna lilla tjej tillsammans med 2 hanar och jag kände att jag var 'tvungen' att ta henne. 

I panik började letande efter bur och tack vare snälla människor med stort hjärta fick jag tag i en. Jag började läsa allt jag hittade på internet om kaniner (mycket har ändrats på 10 år.) Ett panik besök på djuraffären i morse när de öppnade för att köpa det viktigaste och vid kvart i tolv hämtade jag lilla Elsa. 

Bilderna är inte jättebra då jag inte vill störa henne allt för mycket. De 3 första är precis när vi kom hem, och de andra är tagna nu på kvällen. Om någon vill gissa ålder och  ras/er så är det väldigt välkommet :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Klara16
0

Vilken sötnos!!😍😍 skulle gissa en dubbel manad lejonhuvad

[ida_hjertzen]
0

Åh vad söt ❤️

Irmelinis
0

Åh gudars, vilken söt liten tjej! Hon kommer nog göra dig lycklig 😃
Ser mer ut som en dvärgteddy än en lejonhuvad, men kan vara renrasig lejonhuvad kanin också. Väldigt lik min dvärgteddy, som nu är 10 veckor, han ser ut som en väldigt fluffig hermelin (rasen alltså) med rätt korta ben och trubbig nos.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Aligust
0

Så himla söt !

Julip
0

Vilken fluffis :D grattis!

Swadika
0

Tack så mycket alla :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Idag fick lilla Elsa komma ut en stund i köket, det blev lite mer än 1,5 timme. Men jag vet inte om hon någonsin har fått hoppa runt på sådan stor yta. 

I början var hon lite försiktig men det tog inte lång tid innan hon skuttade omkring i hela köket och utforskade. Hon hittade till och med två hundar som var väldigt roliga att "hälsa" på genom grinden. Hon är också ganska så social, hon kommer tex alltid fram och vill hälsa när man öppnar buren och även på golvet så kom hon fram och nosade på fötterna. 

(Ljuset i köket är riktigt dåligt och därför är inte bilderna jättebra, men hoppas ni ser lite iallafall. Hon fick under tiden hon var ute mer saker då jag hittade lite när jag höll på att städa. Så hon fick saker hon kunde hoppa upp på och mer kartonger och så i "lådan")

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Tre urdåliga bilder på när hon hälsade på Leevi och Theo :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Irmelinis
0

Vilken härlig kalufs hon har på huvudet! Som en 80-tals rockstjärna, pudelfrisyr! 😂 Hur går det med henne? Verkar hon trivas? 

Är hon rysstecknad i färgen?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Swadika
0

#9 Det går bra med henne, hon verkar absolut trivas och blir bara mer och mer social hela tiden :) Hon får oftast komma ut i köket i flera timmar och verkar tycka det är roligt. Varje gång man öppnar buren så kommer hon och ska hälsa och bli klappad. Hon ska alltid vara vid fötterna om hon är ute ur buren (livsfarligt ju när man lagar mat eller något och går omkring haha) börjar till och med komma upp i knäet om man sitter med henne i köket :) 

Jag vet inte riktigt vad rysstecknad är haha så jag kan inte svara på det :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns