Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 369 ggr
Smilla Kanin
0

Äter inte sin pellets

Hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu. 

Igår gav jag mina två kaniner varsin fröstång. De brukar få en liten bit varannan vecka kanske, eller inte ens det. Men inte särskilt ofta. 

Idag ville min hane inte käka sin pellets utan han satt bara där. Jag tänkte att han brukar vara lite kinkig ibland. När han kom till oss fick han mycket pellets av uppfödaren men vi minskade.

Jag satte ut honom i hagen men när jag skulle ta honom bet han mig. Han kan vara lite tjurig i buren ibland men då handlar det om att han gömmer sig inte bits. Sedan när han kom till hagen var han som vanligt, fast gladare. Han sprang runt osv. Men sedan började det blåsa väldigt mycket så han fick komma in igen.

Han har fortfarande inte ätit pelletsen men han har ätit hö (ganska mycket) och gnagt lite på pinnar. Men nu när jag kollade till honom lite så satt han där och sprang in i sitt hus, han brukar alltid komma och hälsa.

Men han är liksom inte så att han är alldeles slö utan han är lite tjurig och gömmer sig. Han burkar älska pellets och kastar sig över den.

Är detta farligt? Ska jag göra något speciellt? 

Tack på förhand! Förlåt för konstigt inlägg men är så orolig att det ska vara något..

Smilla Kanin
0

Ni kan låsa tråden