Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 858 ggr
JohannaNordstrom
0

PANIK

Hej! Ikväll ska jag hämta hem min nya kaninunge. Tråkigt nog har inte buren jag köpt kommit hem än fastän den skulle vara levererad för flera dagar sedan. Jag hoppas att den kommer imorgon. Kan jag ha kaninen i en ombonad Hage av kompoststängsel under natten eller förstör det dess "incoming" om jag sätter in den i nya buren imorgon? HJÄLP

JohannaNordstrom
0

Inboning *

Smultrondraken70
0

Det är nog ingen fara:) men en kaninunge smiter lätt ut genom rutorna i kompostgaller.

Agda
0

Kompostgaller har ganska stora maskor, jag skulle inte våga ha ungen i en sådan Hage då den kan riskera att fastna eller så smiter den lätt igenom.

Kommer buren innan veckan är slut så ha kaninungen i transportbur och låt den vara lös (inomhus) när du kan ha koll på den.

[Melbun]
0

Alternativt kanske du kan ha kompostgaller men hänga lakan över och sätta fast med klädnypor i toppen för att täcka över hålen? Tänkte att du kunde hänga det på mitten och vika in kanterna på utsidan.

Smultrondraken70
0

Man kan också sätta kompostgaller lite omlott så blir rutorna mindre:) gjorde det vi något tillfälle, men då går det åt dubbelt så många galler.

Smultrondraken70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 typ såhär:) då blir rutorna hälften så stora:)

JohannaNordstrom
0

Nu är lilla Harry hemma! Tack så mycket för era tips?!! Gjorde en liten kombo av lakan och dubbla kompoststängsel. Hoppas han trivs ! och att buren kommer imorgon.. :)

Elsaharr
0

Vad bra att det löste sig! :-)

Zingo ;D