Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 418 ggr
Flippa
0

Kan dom dö ?

Igår var jag med Issa (Zoie). Hon sa då att om en ute kanin är inne mer än en halvtimme så kan dom dö av typ värme någonting.
Men det är väll inte sant? Jag hade ju Filippa inne i vintras. Och hon lever fortfarande :D
Eller är det sant ? 
                                           // Jeka :)

Flippa
0

Ojdå! Är det rätt grupp ?

Mimmiih
0

man kan ju ta in kaninen, men inte så länge. Eftersom kaninen har fått vintepäls, så blir det  jättevarmt när den kommer in, sen när du tar ut den igen så blir ju svetten kall, så kaninen kan börja frysa. Sen kan ju kaninen bli förvirrad att den börjar fälla när den är inne, och pällen inte växer ut igen när den kommer ut i det kalla vädret..?     Men jag tror inte att dom kan dö av värmen.. Det är ju som att vi människor kankse stter i en bastu efter ett kalldopp?

Flippa
0

#2 Okej . Tror inte heller att dom kan dö.

[Zoie]
0

Jag sa inte en halvtimme , Jag sa mer än timme

[Zoie]
0

En som vi känner skulle ta in sina kaniner för det var så kallt ute . Hon skulle ha dom inne övernatten alla dog av värme chock

Flippa
0

#4 Du ska halvtimme igår

sputtnick_plexus
0

Jag brukar ta in mina kaniner, fast på sommarn. Har aldrig gjort det på vintern.

twinnie
0

Ja, de kan dö av värme chock. Men det finns ingen specifik tid som säger att de dör exakt efter en halvtimme :)

[Zoie]
0

Nää det vet jag ju men jag sa att vissa kan ju dö snabbt beroende på hur varmt det är ..

[Zoie]
0

#6 Nää ! jag sa mer än en timme

Stravaganza
0

Om ni har mer vett än ni visar nu så slutar ni bråka med detsamma om vem som sa si och vem som sa så!

[Zoie]
0

#11 Vi bråkar inte

Flippa
0

#11 Vem har sakt att vi bråkar ?

[Zoie]
0

#13 Läs nummer  #11

Flippa
0

#14 Jag har sett det. Men vi bråkar inte :D

[Zoie]
0

#15 Säger samma vi bråkar inte ;)

Stravaganza
0

Nää, men ni upprapera ju er hela tiden. Och nu måste ni ju säga att ni inte bråka mer än en gång.

soten
0

Jag tror inte att kaninen dör

myriis
0

Det är nog ingen gräns vid en halvtimme, men ja, om kaninen är innne en längre tid på vintern kan den dö. Jag märker direkt att om jag tagit in ngn av mina kaniner på vintern så blir dem slöa direkt och varma, så inget att rekomendera ,P

Lippo
0

Lippo och Molly får komma ut ungefär 1 - 1,5 timme per dag och sedan tar jag in dem men det är inget fel med dem vad jag vet :)

Sosso
0

oj, det visste inte jag. :S Tur att jag inte har ute kaniner då.