Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 616 ggr
[Zoie]
0

Ensamhet

Min kanin Zoie bor ju själv i ute i en utebur . Men jag tror att hon skulle trivas bäst med en annan kanin så därför undrar jag om dom trivs bäst ensamma eller med en annan kanin ?

[Zoie]
0

Visste inte var jag skulle lägga in tråden på för kategori men tog bur och aktivering eller vad ska jag lägga in den på ?

annaforsgren
0

jag tror hon har det lika bra när hon bor själv:) om hon är gannska gammal så kan det vara svårt för henne att axeptera en annan kanin

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Zoie]
0

okej ..

[Zoie]
0

Hon älskar att träffa filippa :)

Sosso
0

har inte så stor erfarenhet av detta, men jag köpte Lisa för att Putte skulle ha en kompis. Inte i samma bur, men bredvid varandra och dom brukar få träffas utanför med. Jag tycker det är bra så länge det inte blir bråk såklart.

ciss
0

#5: Är Putte kastrerad?

Kaniner lever inte i flock i det vilda. Det är stor risk att det blir bråk när ungen blir könsmogen, ifall du köper en unge alltså. Zoie är ju såpass gammal också, risken är liten att hon accepterar en äldre kanin.

Hon föredrar nog människosällskap, det är det viktigaste & säkraste. Tillbringa extra mycket tid med henne istället & låt henne träffa Filippa någon/några gånger i veckan om ni vill det :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Zoie]
0

okej

Denna kommentar har tagits bort.
Flippa
0

Jaa :) Filppa och Zoie älskar att träffa varandra :) DOm blir glada ialla fall !

Ync
0

#6: Håller med

Men du kan köpa en lite äldre, men jag skulle inte rekomendera att ha kaninen tillsammans i samma bur som Zoie.

Sosso
0

#6: Nej. Och jag misstänker att du undrar om jag har uppsikt över dom när dom möts utanför (?), och svaret är självklart ja.

Flippa
0

#6 Dom vill gärna gå och hälsa på varandra fast vi vågar inte släppa ihop dom ifall dom skulle bråka. Fast dom kan springa förbi varandra utan och bry sig. Vågar vi sätta ihop dom ? :)