Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1540 ggr
Haku
0

Kanin altan lås

Ni som har kanin på altan, eller bottenvåning och liknande hur löser ni det gällande buren? finns ju folk som snor kaniner vad för lås kan man sätta fast? ett vanligt hänglås på uteburen? något ni har att rekommendera?

Ravynsfair
0

Jag hade hänglås med kod till mina burar, risken är ju sååå stor att man råkar glömma nyckeln :C

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

emms
0

Hade hänglås på min bur när mina kaniner bodde ute i ett bostadsområde. 

Någon snodde vår grill här för ett par veckor sedan (bottenvåning lägenhet) , fulla människor kan nog få för sig att släppa ut kaniner med om dom inte har kunskap om kaniner. 

Men kodlås är att föredra 😃

Emma

Haku
0

Var skaffar man sånt lås o e det lätt att fästa vid en utebur? är det dyrt? :P

pernillaoscarsson
0

Det beror ju helt på vad du har för stängning på buren. Ett lås kan du hitta på t.ex. Maxi, Biltema och kanske till och med vissa mackar. Beroende på märke och kvalitet så kostar lås olika. Du kan hitta billiga lås för en tia och dyrare lås för över hundralappen. Helt beroende på vad du vill ha. Du kan ju googla lite och se ifall du hittar vad du söker innan du börjar leta ihjäl dig i affärer :)

emms
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade sånna här stängningar på min bur. Dom har redan ett hål för lås. Mycket smidiga 🙂

Ett tvåpack av dom på bilden kanske kostar runt 20-50kr beroende på storlek. Man får bara se till att låsen går igenom hålen, så dom inte är för tjocka. 
Lås kan du hitta till väldigt olika pris som #4 säger :)

Emma

Ravynsfair
0

Rusta har också 😃

Letade som en tok efter bilder på min bur men icke! Den är skrotad sen länge då jag inte har behov av låsbar bur längre :3

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol