Tips?^^
Hejasan, har värledens sötaste kaninhona som är 6 år:) Men det är så att hon varit rinnig i ett öga ett tag, pratat med veterinär som sa att det inte var nån fara medans det bara är genomskilnigt och inte tjockt. Och det är det inte heller på henne. Men har nån någon aning om något bra man kan tvätta ögat med, det känns lite bättre för henne tror jag om hon inte är så rinnig :) Tacksom för svar^^

__
Koksaltlösning.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
En av mina kaniner rinner det också. Jag & min mamma har köpt det är som i en liten "tub" med saltvatten, som man ska droppa en gång om dagen. Vi har också pratat med vetrenären. Men dom har sagt att vi bara ska fortästta. Så kör med koksaltlösning.

Koksaltlösning.
Kan bli så på lite äldre kaniner. Känner flera som har/har haft kaniner som fått problem med rinnande ögon under äldre dagar.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Den dära kaninen var väldigt lik en av mina kompisars kaniner:)

;) kommer från uppfödare i vallentuna:)

#6: Liga?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

går det bar med sån koksaltlösning man kokoar själv?
Ja, det gör det.

Så hade Soten en gång. Jag visste inte vad jag skulle tvätta med så jag lät det gå över av sig själv. Jag torkade bara bort det som hade runnit ner från ögar

läste att man ska ha ett kryddmått salt till 1 dl kokandes vatten, så jag ska göra det med en gång.. men ska det vara koksalt?

??