Hur många år??
Hur många år måste en kanin vara för att kunna få ungar? Min kanin är typ 3 månader..
runt 10 månader

får den inte va yngre?

Minst 6 månader säger man, men det är alldeles för ungt enligt mig. Minst 8-10 månader.

Okej.! Då vet jag!

men hur många år måste hanen va då?

Minst 7 månader.

Okej:) Ska den va äldre , lika många år eller yngre?

Minst 7 månader skrev jag ju? :)
#10: Hon menar nog äldre/yngre än honan :)
Det spelar ingen roll.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jaha.. Okej.. ( #10 , du kanske missförstod mej xD ) Tack! Vill ha kaninungar med Tindra.. Men måste väll vänta lite till xD Hon kommer få underbara ungar :) Visst??

Ja, hon kommer nog att få jättesöta ungar :) Men tänk på att läsa på ordentligt om kaninavel innan du parar henne! Det är mycket att lära sig, och mycket att tänka på :)

Jaarå! Annars har jag en kompis som har haft 20 kaninungar. Men jag ska läsa böcker! Ska gå nu ! God natt! Natti Natti

Men kan man para henne med en kanin som är född i februari och tindra är född den 28 juni. Max är 6 mån äldre.. Ska para dom i Maj.. Går de bra ändå??

#17 Javisst, det går bra! (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Vad bra xD :)
Tycker du ska vänta tills hon är 12-15 mån.

Men en kanin kan väl inte para sig efter ett år?? Eftersom den där saken stelnar??
#21 Jo det kan dom. Det gäller marsvin
- Mvh Emma
Det kan man visst ;p

okeej.. Så hur många år som mest kan en kanin va när man parar den?? asså det äldsta?
Är det första kullen så absolut inte över 3 år. Helst under 1 år.

Okeej.. Men om man har parat henne typ en gång.. Kan man para henne igen enär hon e 1 ½ år ?
#26: Ja

Okej.. Ska dra nu.. Hejdå
Så det är inte försent för mina flickor? :D. Om jag parar dem typ i Mars nästa år? (har inte deras exakta ålder, men dom är väll typ 1år och 3-4 månader.) Födda slutet av Juni-Början på juli.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

=)
#29.. då är skalman lika gamal som dina kaniner! han är också född i slutet av juni! ;)
Medarbetare på Hundar.ifokus