Veterinär besök
Min Bobo har en klo/tå som är sen. Jag tror den är bruten, och har tänkt att åka in till veterinären på måndag eller tisdag.
Vad har ni för erfarenhet av brutna tår? Vad kan behövas göras hos veterinären?
Aktiv på kanin.ifokus.se
Är den bruten kan du inte vänta så länge. Måndag är egentligen senaste laget. det gör jätteont på kaninen om den är bruten.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Haft på hund (min bror) o den opererades bort.
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Min kanin bröt en tå för några veckor sen. Min veterinär sa att det inte går att göra så mycket på ett så litet ben. Påverkas kaninen av skadan så amputerar man bort den. Annars är tån kvar och man går ordinera vila åt kaninen. Jag fick också metacam utskrivet (smärtstillande). Oftast läker tån på bra om den inte är allt för sne. Om tån inte är supersne är det en ganska onödig risk att utsätta kaninen för att amputera bort tån iom att kaniner är känsliga för narkos.
Upptäckte att klon ''stack upp'' för några dagar sedan. Jag letade upp fakta och frågade runt. Eftersom att hon äter, dricker och rör sig som vanligt lät jag det vara och se om det förändras.
Fortfarande pekar klon upp, så jag ska ringa och boka tid i övermorgon på närmsta bästa veterinärklinik.
Aktiv på kanin.ifokus.se
Fast om man ska låta det självläka, som aldrig skulle rekomenderas till en hund eller katt o det gör mig arg, krävs mycket smärtlindring!!! Gör så himla ont att bryta tån. Har själv gjort det :)
En kanin visar aldrig att den är skadad och har ont. För det kan betyda att rovdjur ta dom. Har ändå väldigt ont så bra att du ringer veterinären :)
Kaninen skulle egentligen in i dag om den är bruten.
Kaninen utsätts för lidande, och är olagligt. Kaniner visar väldigt sällan att de har ont
Veterinären här har öppet på vardagar. Och tidsbokningen är emellan 8-9 imorgon. Jag vet inte säkert om tån är bruten, det får vi reda på hos veterinären sen
Aktiv på kanin.ifokus.se
#8 Inget djursjukhus nära eller med jour?
Jag bor i Ludvika, jag tror det finns något uppe i Falun.
Aktiv på kanin.ifokus.se