Nån som ger Nutri-pro?
Är det någon här som ger Nutri-pro till sina kaniner? Länk: http://www.grizzlyzoo.se/kaninfoder-GreatSmall/nutri-pro-kanin-2kg/ Vad tror ni om det fodret? Köpte det igår till min kaninunge.
Jag skulle inte ge det, massor av vete och majs. Även tillsatt äpple och druva (=socker och onödigt).
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Det låter som det är väldigt mycket socker i :)
Jag rekomenderar oxbow assentials :)
Jag har sett det och förpackningarna är väldigt fina men innehållet är inte direkt nåt att hänga i granen. Grizzly brukar kunna ha lite andra bättre sorter som cuni complete ellr oxbow. Det är dock billigast att beställa från t ex zooplus
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
När mitt foder en gång tagit slut tänkte min mamma vara snäll och köpa lite nytt till mig. Hon visste dock inte vilket foder jag ville ha så hon gick in till grizzly och frågade efter det bästa fodret de hade till kaniner, utan "en massa socker och skit". De gav henne ett foder som säkert till 15% bestod av torkade morotsskivor och 30% bestod av ärtpuffar som omöjligt kunnat vara så gröna av naturen. Detta var mest för att säga att djuraffärer inte riktigt vet vad som är bra mat och inte. Jag vet inte hur pass bra det där fodret är men jag tvivlar inte på att du kan hitta mycket bättre. Lycka till!