Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 413 ggr
Jennie104
0

Fel.

När jag ska hoppa hinder med Jappo gör hon fel hon tar först upp frambena på hindret och sedan tar hon dom till marken och samma sak med bak bena

:( Jag vill gärna lära henne göra rätt men jag vet inte hur

Hur ska jag göra?

soten
0

Det gör Soten ibland också.

sputtnick_plexus
0

gör hon så HELA tiden, när du ska hoppa?

twinnie
0

Rammlar inte bommen ner då?

Grejjen med Kaninhoppning är att få kaninen att tycka det är kul att hoppa. Och tränar man för ofta finns det en chans att kaninen tröttnar. Du kanske ska ta en paus och prova igen om ett tag? Eller så är hindret för högt för henne.

Jennie104
0

2# Japp HELA tiden

3# det är små hinder. Kanske lite tråkiga för henne?

sputtnick_plexus
0

Okej, jag säger som 3 du måste försöka få henne att tycka att det är roligt. Så varje gång hon hoppar, utan att göra sådär, (om hon gördet nån gång) så ger du henne en god bit eller nånting.

Nått annat tips? har jag inte. :/

twinnie
0

#4 Hur höga? Kan bommarna rivas från båda håll? Hur gör du för att få henne att hoppa?

Jennie104
0

Asså det är inte ett sånt hinder ni tror :S konstigt..

Ska nog köpa ett rikdigt

twinnie
0

#7 Men vad är det för hinder? Och hur får du henne att hoppa över? Har du en bild på hindret?

sputtnick_plexus
0

Vad är det för hinder?

Jennie104
0

Har ingen bild =S

Iaf har någon hinder? xd

lill-jarven
0

Hur ser hindret ut? Går det att riva osv..?

twinnie
0

#10 Hur får du henne att hoppa över? Ingen kan hjälpa dig om du inte svarar ..

Moonstrike
0

Har du ett hinder där "bommen" inte bara är en pinne, utan nåt mer brett, typ en låda? Isåfall kan det vara därför…

soten
0

Fota och lägg ut en bild på hindret då.

[Zorro_93]
0

Pröva att ta ner tassarna och var envis. Så lärde jag Zorro att sluta lägga tassarna på hindret och sen hoppa, men ha tålamod det kan ta ett tag :)