Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1029 ggr
denisesalomonsson
0

Hjäälp !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hjälp mig snälla !

Inatt fick min kanin Trullsa sin 3:dje kull och egentligen skulle vi bara få 1 kull! Och mamma vet inte att hon har fått 7 ungar till inatt, jag vill inte berätta för mamma säger att om hon får mer ungar måste vi "ta bort" dom , ni vet nog vad jag menar, för vi får dom aldrig såld. Snälla hjälp mig vad ska jag göra? Jag vill verkligen inte he bort dom här sötnowsarna ^

lill-jarven
0

Men hur har hon blivit parad då?

Du får väl försöka prata med din mamma och hoppas att hon låter dom leva helt enkelt. Vet inte riktigt hur vi ska kunna hjälpa dig :/

twinnie
0

Tror att det blir väldigt jobbigt för honan att ha så många kullar efter varandra! Tänk på honans bästa.

denisesalomonsson
0

#1 jo de va så att min kaninhane hade på nåt konstigt sätt tagit sig in i hennes bur :(

tack iallafall :')

denisesalomonsson
0

#2 ja men hon smiter ju in till hanen också hon gör typa llt för att komma in till han :) gullit men svårt att skilja dem åt, men nu bor hannen i källaren och honom i vedboden :) , så jag tror inte precis dom kan para sig mer :P

Sandra-
0

Det är nog bäst att du berättar för din mamma, och att ni försöker hitta ett hem till ungarna iallafall.. Och sen vore det kanske bra om ni kastrerade eran hane också, så att det inte händer igen!

denisesalomonsson
0

#5 Men vi ska få fler kullar nästa år men dom bor ju inte nära varran längre så det är nog ingen fara. men mamma kommer bli arg på mig och säga att jag inte tar det seriöst men det gör jag ju! de kan ockås ha hänt nätr min brorsas skulle släcka och he för gallret på buren när jag sov över hoss en kompis.

twinnie
0

Om hon har fått 3 kullar efter varandra, istället för 1, tycker iallafall jag att det låter oseriöst.

[Quellii]
0

Jag tycker att det bästa vore faktiskt att ta bort ungarna.. Det finns ju ett par saker som talar för det:
1. Ni får aldrig sålt dom
2. Det tär på honan, det kanske blir så att hon inte klarar av att sköta alla.

Det mest humana hade nog varit att avliva dom, och helst när dom är så små som nu, väntar ni längre kommer det bara bli svårare :/

twinnie
0

#8 Håller med dig

denisesalomonsson
0

#8 jag har ju delat på dom andra ungarna för dom klara sig ju själva :)

Clariiz
0

#10; Ja men det sliter på honan. Hon måste få vila! Tkr dte låter väldigt oseriöst! Att dom "råkar" para sig 3ggr på rad.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

denisesalomonsson
0

"10 läs noga nu 1 kullen var de meningen, och när hon födde hade hon hoppat in i hanens bur och efter hon hade fött hade han satt på henne igen och sen tredje gången var de min brorsa som inte hade stängt , asså tänk efter ni låter som några poliser :S

denisesalomonsson
0

Och så har de gått flera månader emellan . hon har ju vilat jättelänge iallafall och förlåt att jag lät så sur men jag tror inte ni förstog. :)

Zvintos
0

Säger som de andra; det bästa är tyvärr att ta bort kullen.
Sen tror jag ni får kolla över hur kaninerna bor och fixa så att de inte kan smita in till varandra mer.
Då slipper ni vara med om oönskade kullar igen. Glad

denisesalomonsson
0

#14 tack så mycket för att du va så trevlig men jag vi kan ha kvar kullen eftersom det har gått flera månader emellan dom andra och jag tror det går hur bra som hellst man jag ska prata med mamma :)

johanna_loveAnimals93
0

Usch vad jobbigt.. Lycka till!

lolaisdenied
0

Håller med de andra om att man borde ta bort kullen.

Lite klantigt/dumt att ha burar där honan kunde hoppa in i hanens bur och säg till din bror att han absolut inte får glömma att stänga!

Hoppas allt löser sig och lycka till med ungarna om du planerar att behålla dom :D

Lippo
0

Tycker du ska berätta för din mamma. Men jag tycker inte hon kan bli arg eller jo såklart men hon har ju faktiskt sagt Ja till dig att börja föda upp kaniner så då måste hon ju räkna med att sånna saker kan hända. Och om du vet att de inte kommer gå att få sålda så kanske det är bättre att avliva dem nu när de endå är små. Hoppas du gör rätt beslut! :)

myriis
0

Berätta för din mamma, sen tar ni bort kullen, tycker jag.  Det gäller att alltid tänka på kaninens bästa, och nu vet jag ju inte direkt allt om denna hona. Men med tanke på att hon haft flera kullar nu och ungarna är små verkar det vara bäst att avliva dem. Det är inte smärtsamt för kaninungar att avlivas, så det är egentligen inte alls elakt. Sen fixar ni burarna och så får honan vila.

lolaisdenied
0

#19 Man vet väl inte om det är smärtsamt…? det är endån liv man tar.. :S

myriis
0

#20: Jo, sant. Det beror ju helt på hur hon tänker avliva dem. (Om hon ska göra det nudå).

denisesalomonsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag ska nog behålla dem och prata med min mamma när det är dags men kan ni ge förslag på hur och vad ska ska säga :P tacl allihopa (L)

här är mamma trullsa :)

Dotti_
0

Hej. Låter jobbigt för mamman tycker jag. Fast jag sitter typ i samma sitts. Jag har tre JÄTTE STORA kanin burar brevid varandra (ute)( och nu är det så att hanen Linus 1 år sitter i en bur och honan Dott cirka 4-5 månader sitter i buren brevid, Men nu när honan hade blivit så stor eller ja 4 månader och börjat gräva så mkt så tänckte jga börja ta inte henne så hon INTE  gräver sig in till Linus eller ha ntill henne. Men för sent. När jag kom ut sat hon inne hos linus. Men dom jorde inget ,Så jag tänkte att det var lungt :/ Men aja.. Det var lite tidigt att täncka såna tankar. För nu ligger hon inne i sina bur gravis( TROR jaG) Hennes spenor är svulna och hon är mkt tjockare om buken. Så :S Åhh, Vad jag har klantat mej. Visst skulel de va skoj med kaninungar, Men som sakt det kräver ansvar. Och jag är ju inte 100 % säker heler men aja.. Får väll se hur det går. Är mkt orolig. Men hoppas på det Bästa allfall ! ..

sputtnick_plexus
0

Jag vet inte hur jag ska kunna hjälpa dig.. :/ Har hon smitit så att hon har blivit parad? Du får försöka prata med din mamma.. det tror jag är det bästa.

Dotti_
0

Ja det är någ så.. Ja jag tror att hon är parad. Hoppas bara tt hon klarar sig under föddseln , Sen vore det väll ett + om ungarna också gjorde det. Men just nu är ändå Mamman viktigast :/

Dotti_
0

Har du berättat för din mamma än ?

Clariiz
0

Hur går det?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Flippa
0

Hur går det ?