Styra i koppel?
Hur styr man kaninen med koppel? Har försökt men det går inte så bra :/ (Hoppas jag satte inlägget i rätt kategori)
R.I.P. Anton 💔
Undrar också :/
Zingo ;D
#1 Ja, man vill ju inte dra hårt. Dessutom reagerar han inte, utan fortsätter bara att äta xD (Vilka promenader det blir, när han bara slänger sig efter första bästa grästuva)
R.I.P. Anton 💔
Asså om det gäller att kaninen stannat och äter så ska man styra med händerna och försöka få kaninen att inte sitta och äta. Springer kaninen på/går så "drar" man bara lite lätt i kopplet åt de håll som man vill att kaninen ska gå åt. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#3 Ja, bör bort honom från det han inte får äta, men grejen är att han äter *hela* tiden. Får väl försöka nästa gång,men han verkar inte reagera :( …
R.I.P. Anton 💔
#2 Eller hur, min hane är lite dragig, så det är svårast att få stopp på honom, jag tror att han är lite osäker i selen.
Zingo ;D
Man kan inte gå i sele med en kanin som man gör med en hund till exempel men när kaninen väl går kan man nog dra lite lätt åt ett visst håll så kanske kaninen går åt det hållet men när kaninen väl äter är det ingen idé att dra i selen. Då gillar han inte selen längre kanske utan bara ser den som något jobbigt, vem vet. Jag brukar bara stoppa min kanin från att gå under/bakom ställen jag inte vill och då drar jag lätt i kopplet eller stannar och då byter hon håll och hoppar tillbaka och åt ett annat håll 🙂
Medarbetare på djurparker För mer bilder http://nouw.com/theresefoto
#6 Okej :)
R.I.P. Anton 💔