Burbotten?
Bäst skulle nog vara kompostgaller, ger kaninen mer markänsla ;)
Jag har likadant nät som du har i vår rasthage, brukar ställa den på lite längre gräs så det blir mjukare att gå på, sen har jag en liten matta, filt+hus och sitthylla inne i rasthagen så att de kan välja att sitta på andra ställen. De betar fint lite då och då genom nätet tycker jag, vill ändå inte att de ska äta stora mängder gräsmattegräs varje dag.
Och jag vill absolut inte att några rovdjur ska kunna ta sig in, då är det kraftiga nätet bra. Kompostgaller funkar ju förstås också.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Hehe har också undrat lite samma sak så det var bra att jag fick svar här ;) Men det finns en sak jag undrar, om man har kompostgaller endast på kanten av en Hage, så min kanin inte kan gräva sig ut men så han samtidigt kan få gräva lite i mitten av hagen, kan det vara farligt/dåligt genom att han t ex skulle fastna i kanten????
Zingo
Hehe har också undrat lite samma sak så det var bra att jag fick svar här ;) Men det finns en sak jag undrar, om man har kompostgaller endast på kanten av en Hage, så min kanin inte kan gräva sig ut men så han samtidigt kan få gräva lite i mitten av hagen, kan det vara farligt/dåligt genom att han t ex skulle fastna i kanten????
Zingo