kan kaniner simma ?
Korkad fråga javisst, men om man släpper ner en kanin mitt ute i en sjö och så kan den simma då eller sjunker den :/ ?
Har ju inte tänkt o göra det såklart, men började tänka på det nu.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Antagligen så hålls den uppe ett tag i sin panik kanske, sen sjunker den nog. Stor kropp, korta ben osv, njae jag tror inte dom kan simma så bra ^^

Ja, kaniner kan simma. Finns ju massa hemska klipp på youtube när folk har sina kaniner i sina poolar.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

#2 Ush! (><)
Har sett på nån sida där de hade en sjö precis brevid huset. Och varje gång hon gick ut med kaninen i selen (på sommaren) så sprang den så fort det kunde till sjön och hoppade i :). Den älskade att simma. Så ja kaniner kan simma.
Emma

åh, då har jag lärt mej något nytt idag :) Jag trodde faktist inte att kaniner kunde simma ^^

ALLA djur kan simma, även nyfödda små människobebisar(däggdjur), det är bara det att vi glömmer hur man gör när vi växer upp, så vi får lära oss igen…
Vissa FÅGLAR kan t.o.m. simma under vattnet, och då menar jag INTE pingviner…

#6 Det är rätt många fåglar som kan simma under vattnet :) men däremot trodde jag inte att kaniner & gnagare var så jätte bra på det ^^ 
Yes det kan dom, har typ samma teknik som hundar.. Sen är det ju inte säkert att de tycker om det.. ;)
#6 kan grisar också simma då? Har hört att de inte kan det :P
Emma

#9: Just Grisar vet jag inte, men varför skulle de inte kunna det?
Självbevarelsedriften är ju nedärvd hos alla djur, så om det kniper så…
Har lärt mig något nytt :D var typ helt säker på att dom inte kunde simmma xD såg en film nyligen när en kanin simmade :D
#9 Nej grisar kan inte simma, dem är för tunga och deras ben för klena. Även kor har svårt med simning.
Kaniner kan simma och är oerhört bra simmare också. Oftast när opperation gjorts på en kanins ben brukar man låta kaninen få ta sig en simtur för att träna musklerna i bena liksom man gör på hundar.
#9 Grisar kan simma, iaf kultingar :)
Min kanin gillar att simma. På typ sommaren så går vi vid sjön, bara brevid, han hoppar i vattnet själv. Sotis simmar jättbre. Nej, jag har aldrig tvingar han att simma eller släppt i han i vattnet
Vad hemskt att låta sin kanin vara i vatten om inte kaninen själv mant gör det! Kände en person som hade en dvv hane som sprang lös på gården hela tiden, men en dag sprang den bort (den hade bott och sprungit lös på gården i 5 år). Men dom hade iaf. en stor sjö vid huset och den sprang aldrig dit iaf.
#14 Kulltingar ja dem är ju små men stora grisar är så tunga och har smala ben. :)
Min hamster kunde simma så jag antar att kaniner kan.

#18 joja det kunde mina också o mina Gerbiler & råttorna såklart
20 årig djurgalen moder*
#19 Var du seriös nu eller? Eller så misstolkade jag ^^

#20 ja vaf skulle jag inte det ?
20 årig djurgalen moder*
#21 Näe men det lät lite så "Ja självklart, strutsar och Lejon kan också simma". Jag missuppfattade, ta inte illa upp. ^^

#22 haha ok xD,
20 årig djurgalen moder*

Jag har en kanin som älskar att simma så ja, kaniner kan simma.

#24 jo det sa du :P , men jag tänkte lixom om det va grundligt så eller om det kanske bara va han xD, haha va kanske litte korkat tänkt xD
20 årig djurgalen moder*
Ja, kaniner kan simma… Men jag rekommenderar inte att prova. Har tidigare berättat om min kanin Pelle, som slet sig från kopplet och sprang ner i en mindre sjö/damm, och simmade till mitten av den och inte orkade mer. Jag sprang efter honom i vattnet med alla kläder på men hann inte. Han dog i min famn :'(

#27 uch nej va tråkigt :(
20 årig djurgalen moder*
#27 :(
R.I.P Pelle :(

Japp dom kan simma.. brukar bada med mina i en å som vi bodde vid förut.. Så länge man är med i vattnet och har kaniner i koppel och sele så funkar det så bra så.. Då kan man även sätta dom på magen ett tag och simma ryggsim eller bara flyta… Det är så mysigt att bada med dom.. Men min älsta hona har fått någon konstig idé att hon ska simma under vattnet:S
På bilden har ni en simmande Angel
#30 Är det inte så att hon inte orkar hålla sej uppe och sjunker? :S
En film från youtube: http://youtube.com/watch?v=0bjxtgRjNok
Puttar ut kaninen som antagligen i skräck ligger helt stilla och lyckas flyta. När den närmar sig kanten börjar kaninen simma för att ta sig upp, men då tar människan tag i kaninen och vänder den ut mot vattnet istället.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#32 nej men gud :O , uch då :'( Kan tänka mej att den kaninen är död nu :(
20 årig djurgalen moder*
#32 Usch, de där människorna har ju inget hjärta
#35 eeeeh, konstig?

nej fy xD, såg denna texten o ba vafan är de helt cepe :'( men den va ganska komisk när manser på den ^^
20 årig djurgalen moder*
Jag hade en kanin tidigare som hoppade i badkaret utan vidare när jag var där i. Han skulle promt simma där i och låg ibland och flöt samtidigt som han sov dvs relaxa.
http://www.youtube.com/watch?v=9F1iXNhcT0w&NR=1
Fixade länken

#32 Den ser ju helt dödsrädd ut! Fyfan. jävla människor
Det är synd att det är så många människor som tror att det är något roligt att utsätta sin kanin för sånt där. Det finns såklart de kaniner som VILL simma, DET är roligt:D
lite OT men iallafall, tkr att det här såg jättehemskt ut :/
lite OT men iallafall, tkr att det här såg jättehemskt ut :/
Jag vågar inte titta, även om det finns värre.. men jag blir helt .. asså jag mår lixom inte bra och jag blir så ledsen så jag vill inte titta >.>

#44 ja man vill ilxom typ åka till usa o bara sno allihopa :( :P
20 årig djurgalen moder*

Kan inte kor simma så kan inte hästar simma. Jo, kor och grisar och hästar kan visst simma. Men det är inte ofta man ser det…

#39: :'(
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#47 Jag simmar och badar ibland med min häst :) Han tycker de e kul.

#47 Jag har sett hästar simma flera gånger ^^

Hästar kan simma jätte bra :)
32# Nää! Stackars kanin! Guud asså, vilka människor det finns! :( Stackars, stackars kanin :'(
Mvh Sigrid
jag kan svara rakt av grisar kan simma o får med kor med ja alla dom lantliga djur kan simma, nu vet inte hur det är med kalkoner. Jag jobbade en hel sommar på en ö vi hade 2 kor 4 vuxna får o 3 lamm o 2 grisar å kalkoner gäss höns mm Grisarna älskade när det va varmt att ta selen o ta en sveng ner till vattnent en vart helt vild o skulle dyka från bryggan som var avanliga grisar, korna gick i hagen o stolparna gick ner lite i vattnet men visst simma dom rackarna ut från hagen. Hur tror ni gnuer simmar? jo som kor. Fåren kan oxå simma men om dom inte är välklippta så blir det mycket tyngt för dom så dom orkar inte hålla sig uppe, en av dom stora fick panik från promen där med såg jag ett får kan simma o bra med vi ficka snabbt upp den men dom tyckte inte vatten va så skojjigt så dom rymde inte från sin Hage genom vattnet :)
Kan någon sega hur jag kan lära min kanin simma och Vilken ras? ska det va kan ågon sega snälla ;)
Vilken ras? ska det va
#53 Man simmar inte med kaniner. Fåtal kaniner kan gå i själva och få för sig att simma men överlag brukar inte kaniner simma, brukar stressa med.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag undrar ungefär densamma om kaniner kan simma. Min Charlie är 1 år men vet inte om det är försent. Jag tänkte på det här att han kanske skulle tycka om det om jag gjorde rätt introduktion, men jag vet inte vad som är rätt. Jag har ett badkar, men är ett handfat lika bra, har tyvärr ingen sjö eller å i närheten där jag bor. Så nån som vet hur jag kan göra för att få honom att tycka om vatten? Och om det är hjälpsamt att det typ tvättar dom att vara i vatten, utan schampoo såklart, jag är ingen galenpanna :p
#56 Kaniner ska inte bada, eller simma för den delen. En sak om kaninen drar iväg till vattnet själv men du ska inte "lära" den bada eller simma. Kaniner är väldigt lättstressade och kan bli rädda av att badas, plus att viktiga fetter i pälsen försvinner. Kaniner är dessutom svåra att få torra snabbt så de kan lätt bli sjuka (t.ex. lunginflammation) av att badas.
Det finns ingen anledning alls till att bada sin kanin alltså om någon badar sin kanin så gör dem det för att dem själv tycker det är kul inte för att det egentligen behövs. Kaniner är duktiga på att rengöra sig själva och har inget behov av att till exempel bada, skulle den av någon anledning bli riktigt smutsigt kan man väl ta en blöt trasa och torka av och låta kaninen putsa bort eventuella rester.
Bara nyfiken, men tack för svaren :)