C&C cage
Hej! Jag har min kanin ute just nu men jag har tänkt på att ha henne inne. Men jag vill inte ha en sån där bur där det är en botten sen ett avtagbart galler på. Jag har tänkt på en en C&C cage som många i bland annat USA använder. Men var hittar man dom? Sen undrar jag med om det luktar mycket att ha dom inne? Alltså då menar jag om det lukar illa. Tacksam för svar!
Kaniner luktar inne om man inte städar tillräckligt ofta.
Skvättande hanar och ja även honor, kan också lukta även om man städar noga.
Tror att det blir billigare med kompostgaller :) Med tanke på att man behöver ha en bra bit på höjden och så. Bara en tanke.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
De finns inte att köpa i Sverige. De finns att beställa från USA men det är väldigt dyrt.
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Känns som att kaninen skulle ha lätt att hoppa ur en C&C bur om man inte bygger tak på den, men de är väl inte jättebilliga om man ska ha laglig höjd på buren? Hade googlat på C&C och försökt hitta en internetbutik som säljer, brukar ju vara billigare än att köpa i butik.
Buren i sig luktar nog inte nämnvärt mycket… Och inte kaninen heller men det underlättar ju väldigt om du kan få den rumsren.
Mina kanin luktar inte så mycket. Bara den dagen vi städar kan det lukta lite (innan vi städar då) 😉
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉
Jo för mina föräldrar är lite så för lukten men om man städar regelbundet och städar lådan när det behövs luktar det väl inte så illa? #3 Jag har sett jätte många på youtube som har C&C burar. Dom har oftast en träskiva under och på buren sen har dom liksom två gallerfyrkanter upp sen en till våning. Alltså två på höjden då. Dom är 36cm tror jag så det är 72cm till taket på en våning.
#5 Nej det gör det inte. Och kastrering av kanin som bor inne är att rekommendera.
Tror det finns på ebay :)

C&C är amerikanskt, har inte sett några videos på det. Men de har dålig djursyn när det kommer till kaniner (det är lagligt att hålla kanin på galler, utan strö, dygnet runt, livet ut). Kolla de svenska bestämmelserna i L80 istället för att följa amerikanska mått.
C&C finns på någon finsk sida också.