Mindre social?!
Hej jag funderar på att köpa en kaninunge (hane) till min andra hona. Men mamma säger att när vi hade Silver (min förta kanin) så när han gick över regnbågsbron så blev hon mer social, min fråga nu: Tror ni att min kanin blir mindre social om jag köper en till kanin? När jag hade silver (9 år) så gjorde hon han alltid ren, han kunde typ ej tvätta sig själv, så tror nibatt det fortsätter om jag köper en till kanin? :) tacksam för svar (: Hehehehe bjuder en bild på min fina Bella (hona 2 år)
Så länge du spenderar ensamtid med dem ofta, en i taget, så tror jag inte de kommer bli så mycket mindre sociala med dig. Kanske en liten aning. Men det är naturligt att en kanin tyr sig mer till en individ av sin egen art och den lyxen tycker jag varje kanin (som vill) ska ha den tiden som de inte är med oss människor 🙂
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Tack för svaret #1
Nån mer som har ett svar? :)
Jag har visserligen mina kaniner inne men de är bägge helt besatta av mig så där blev det ingen skillnad :) tycker man självklart ska ha två kaniner och det är så härligt att se dem mysa tillsammans. Så länge du spenderar mycket tid med dem bara :)
Det blir bra! Sen när du är tex i skolan så har hon ju alltid någon att va med :)
#4 tack :) #5 ahhaha jaa! :*