Får inte
jag får inte en till kanin mamma säger bara:
-Jennie det räcker med en! Jag fasnade för en ur gullig kanin i djuraffären mamma blev sur och gick därifrån :<
Snälla hjälp vill ju så gärna :(
Förstår inte vad vi kan hjälpa dig med? Vi kan liksom inte ringa till din mamma och säga "Jennie måste få kaninen, punkt slut."
Det får du och din mamma klara upp själva.
Läs de andra trådarna som alla andra har skrivit när de stött på patrull vad gäller föräldrar och fler djur. Du får säkert bättre tips? genom det än att vi andra ska komma på "nya" saker.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#1; *Asg*
Förstår inte riktigt heller. Det bästa är ju alltid om du kommer överens med dina föräldrar, så att alla vill ha en till kanin och du inte bara övertalar dem.
#4 x)
Du kan ju t ex visa att du tar bra hand om den kaninen du har nu. Kanske går din mamma med på att om du damsugar huset 3 ggr/veckan så får du kaninen.

Du får väl helt enkelt prata omkull henne med vad som är bra med en till kanin…

5# Taack 6# tack :D
Ska ringa desamma och fråga >:D
Du får helt enkelt berätta hur gärna du vill ha en kanin till :)
- Mvh Emma

Vet att det kan kännas bra :) Men det är bara att försöka tjata :P

Innan jag fick Lippo så var mamma & pappa lite osäkra men när jag visade annonsen så blev iaf mamma övertalad :P Men tycker som Niike att om du får en kanin till så kan du hjälpa till hemma genom att dammsuga/diskar X antal gånger i veckan :)
Somsagt, jag kör inte med metoden att övertala. JAg kör med metoden att berätta att jag kommer ta hand om kaninen, att jag har ledig burplats, pengar, ja m.m Mina föräldrar brukar gå med på det ganska lätt.
Jag brukarkanske inte övertala mina föräldrar riktigt,, Utan innan jag fick min lilla dott(Nyaste kaninen) hade jag ju bara Linus. Och jag ville så gärna ha en till, Och när jag vissade mamma anonsen så sa hon typ : ja det var söt :) Men Nej du har en redan det räker. Men sen kom jag på värsta grejjen. Jag sökte på djur blabla.. Och där hittade jag något om att man "SKA" ha 2 gnaggare tsm, Så jag vissade mamma det om on gick med på dej :) Haha ! Gud va glad jag blev ! Men det gåller värkligen att ta ansvar över det oxså. Det är inte lätt att ha 2 kaniner, Bara för att man tkr dom e söta. Dom blir ju oxå stor. Då gäller det att ha licka mkt intresse..
#12 Men kaniner är ju inte ens gnagare :P
- Mvh Emma
#12 Haha, mammor kan vara "lättlurade" ;'D Kaniner är ju lixom inte gnagare .. Men det var ju bra för dig att din mamma inte visste det^^
Haha ! Ja jag vet ;) Men mamma gick ju på däe allafall :) Hahaha !! Det är ju dä som räknas ;)
Haha ;) jopp :P
Det är väll bara att tjata.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Men är det nån som ska ha kaninungar `Eller inte är säker men tror (?

#17 Skapa en ny tråd istället för att använda andras :)
Förlåt :(