lite frågor
hejsan! jag ska skaffa kanin:) visserligen så blir det till nästa år men har ändå lite frågor.
- passar ngn speciell ras för nybörjare?
- måste man ge pellets 2 gånger per dag eller kan man ha matskål inne hela tiden? (byter ändå mat varje dag och ger hö
- vad är bäst att ha i buren, spån eller halm?
- vad är bäst, att ha kaninen ute eller inne?

Jag är nybörjare och lejonhuvad passar utmärkt för mig :) Förutom att hon behöver borstas och så :)

Speciel ras .. Hmm. Helst en korthårig ras i början. En gång om dagen ska en kanin ha mat. Spån eller halm .. Det vet jag inte. Ute är väl bäst.

Dvärgvädur är väl en bra ras (: Det är iofs inte min favoritras..fast dom är ju ofta lätta å få tama å sådär (: Ja, en gång räcker ju att man matar om dagen(jag matar mina 2ggr men). Spånet suger väl upp piss bättre än halm(?), så jag tycker det är bra iaf (: Innekaniner blir ju fortare tama och får oftast komma ut mer än utekaniner så jag tycker iaf att det är bäst(: Har mina kaniner ute nu (å i garaget) å det fungerar ju också bra (: fast det är mest för att mamma inte vill ha dom inne :b
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

ok tack för alla kommentarer :)
jag rekomenderar dvärgvädur :))

1, Det beror lite på vad man är ute efter men skulle kunna tänka mig att dvärgvädur är en bra nybörjar ras :)
2, Man ska ge kaninen ca 0,5 dl per dag + hö och nytt vatten :)
3, Skulle rekommendera spån men man kan ju ha både spån och halm om man vill det.
4, Om man bor i lägenhet så kanske det är bäst att ha den inne om man inte vill ha den på ballkongen. På vintern så får man ofta lite mindre kontakt med kaninen när den är ute men det bestämmer man ju själv hur man vill ha det så :)