Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 394 ggr
Kaninhoppare
0

Nät till utehage?

Ska bygga en Hage till min kanin som han ska kunna vara ute i nä vi är hemma. Har dock inte hittat något bra nät som är tillräckligt högt och samtidigt har små maskor. 

Han är en belgisk jätte, men är i dagsläget såpass liten att han smiter igenom maskorna i kompostgallret. 

Har ni något bra förslag på nät som helst är högre än 1 m?

Medarbetare på Jättekanin

Cajsis7
0

Du skulle kunna ha något nät runt kompostgallret. Eller så bygger du en ny Hage av något annat nät. Ex på nät att ha antingen runt kompostgaller eller bygga Hage av är: minknät, svetsat fyrkantsnät. Vissa använder hönsnät men det är inte rovdjursdebatt och vissa kaniner kan bita sig genom det. Ett alternativ är elstängsel, håller kaninen inne och rovdjur ute, men jag skulle aldrig ha elstängsel till min kanin men det är individuellt. Hönsnät kan man däremot kanske ha runt kompostgaller på utsidan så att kaninen inte tar sig genom maskorna….

Zingo

Cajsis7
0

Menade såklart rovdjurssäkert.

Zingo

Fridaaaa
0

Svetsat fyrkantsnät eller minknät.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
0

Vi har fyrpunktssvetsat när med bärnät som tak så även om nätet "bara" är … 1,2m (tror jag) så hoppar dom inte över.

Annars så kan du ju ha en eller en halv "nätbredd" extra ovanför, det finns ju inget som säger att det bara får vara ett varv.

Däremot bör du ha nån form av tak tex bärnät (om ni håller kolla) eller nått redigare (om ni inte håller koll).

l'm back

Kaninhoppare
0

Tack för förslagen!

Har letat efter minknät och fyrpunktsnät, men hittar bara 1m högt 🤔

#4 Vart har ni hittat 1,2 m? Funkar ju såklart att lägga på en till bredd, men skulle vara bäst om det finns såpass högt att det inte behövs :)

tlover
0

#5 Jag dubbelkollade och nätet är bara 1m men med träramen blir det 1,1 så jag var inte så långt borta.

Jag har däremot haft nät som varit 1,2 och jag tror jag hittade det på granngården. Det gäller ju att ha ögonen öppna och köpa när det finns när det gäller nät tycker jag.

l'm back

Kaninhoppare
0

#6 Okej, tack så mycket. 

Får kika runt lite mer