Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 800 ggr
Katniss
0

Odla/torka

Några tips? på vad man kan odla och torka själv? Har provtorkat maskrosblad och det tyckte han om Han tål dock inte torkade frukter o grönsaker och har ganska känslig mage Tack på förhand :)

R.I.P. Anton 💔

Katniss
0

Men han kan äta färskt frukt o grönt

R.I.P. Anton 💔

tlover
0

Rölleka är poppis här, nässlor med, torkat sly är superduperpoppis

Sen så finns det massor annat men det är vad jag testat själv.

Det finns massa tips? i boken "beyond the pellet", boken är ju amerikansk så vissa saker kan vi kanske inte odla här osv men den är ändå bra.

l'm back

Katniss
0

#2 Ingen växtexpert direkt xD Rölleka såg ut som hundkäx dock Nässlor ratade han totalt Sly??

R.I.P. Anton 💔

tlover
0

#3 Rölleka ser inte alls som hundkex, den är mycket mindre, bladen är annorlunda, blommorna är annorlunda, stammen är annorlunda, roten är annorlunda, roten är annorlunda, doften är annorlunda osv

Nässlorna måste vara torkade för att dom ska äta dom, annars bränns dom.

Sly, dvs unga träd upp till 1 cm i diameter ungefär. Det är superpoppis på vintern när det inte finns blad på träden längre.

l'm back

Whippet
0

Du kan odla katt gräs eller vanligt gräs :) sen kan kaninen mumsa på gräset, men det gör man kanske mest på vintern då det är fri tillgång nu på sommaren .. maskrosor kan man torka till dom i ugnen :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Katniss
0

#4 Jaha xD Nässlorna var torkade. Dock tycker han om att smygäta färska när jag inte ser.. :| Har inga unga träd på trädgården, förutom ett äppelträd men det är lite för brett :) Vad för örter kan man torka? #5 Ska se hur det blir :)

R.I.P. Anton 💔

tlover
0

#6 Du borde kunna torka äppelgrenar också, jag har inte testat det själv däremot. Men dom kanske går åt färska.

l'm back

Elsaharr
0

Hallonkvistar! :D

Zingo ;D

Katniss
0

#8 Har inga hallonbuskar :/ Har dock en björnbärsbuske, skulle det kunna vara något?

R.I.P. Anton 💔

Elsaharr
0

#9 Ja :D För min kanin kvittar det om det är hallon/björnbär, jag har båda :) Fast jag har aldrig testat att torka :)

Zingo ;D

Katniss
0

#10 får väl se om han tycker om det innan jag försöker mig på att torka.:)

R.I.P. Anton 💔

Katniss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Odlingsboxen" kommer från tiger. Någon som vet hur mycket frön som ska vara i varje Box? Påsen kommer från Hammenhögs.

R.I.P. Anton 💔

Whippet
0

#12 Du kan hälla i så många du vill tror jag, det är ju som gräs så mycket frön i varje box, ju mer desto mer gräs får du i varje box :)

I'm out Vilar huvudet i handen