Pälsfällande och nötter
Två frågot i en, jag har som sagt bara haft min 5 åriga kanin i nu svart i 3 månader, han har nu fällt sin sommarfäls i mer än en vecka, och nu tycker jag att den känns mer slät än len, är det vanligt då de släpper pälsen? Han har fått pencelin(lr hur det stavas) i 8 dagar för sin infektion i magen, så det känns inte som om han vore sjuk då.
Sen tänkte jag kolla om någon vet om det är dåligt att ge kaninen nötter (osaltade) några gånger om dagen. Vet att när vi var hos vet så frågade dom om det var något han älskade eftersom han åt dåligt, och då sa jag nötter och de sa att vi kunde ge honom det, eftersom hon inte sa att det var nåt dåligt med att ge nötter till honom så har vi fortsatt ge honom det.
Ska också berätta att han mår bra i övrigt när det gäller avföring och att han är pigg och glad.

Nötter innehåller grymt mycket fett & gör kaninen väldigt fet. Är han underviktig?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Nope han är normal, han har fått det här i en månad och har nte synts på vikten, han är ganska aktiv eftersom han springer lös hela dagarna.

putt
Dåligt är det väl inte eftersom det inte är giftigt, men däremot innehåller inte nötter något som direkt är nyttigt och bra för kaninen. Är mest fett och en dag kan man vakna av att kaninen blivit fet, utan att man märkt det på vägen!
Så jag skulle ta det väldigt lugnt med nötterna och inte ge honom varje dag. Helst inte alls men om du måste ge så skulle jag inte göra det mer än någon enstaka gång i veckan.
Lycka till!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Okey tack! Fast jag visste att nötter var feta, tänkte bara kolla om det var något annat.
Men jag skulle gärna vilja ha nått svar om pälsen!