Arg kanin
Hej! Nyss när jag var i sele med min kanin och hon fastnade i kopplet och fick sig inte lös. Då började hon bli som galen. Jag tog det lugnt och försökte få fast henne men hon morrade och morrade. Nu är hon jätteansträngd och jätterädd. Direkt jag sträcker fram handen så morrar hon bara. Hon brukar alltid vilja slicka mig!! Kommer hon att lugna ner sig??
Lilla Zemla….
Du tror inte hon kan ha fått ont någon stans? För då kanske hon blir sur för att det gör ont?
Prova att ge henne typ något hon tycker är gott… Det gjorde jag när det hände något med Zingo som gjorde honom arg och rädd härom dagen, då blev han mycket gladare och började slicka mig igen :)
värt att prova
Zingo
Tack så mycket! #1 Jag hoppas att hon inte har ont för kan inte gå till vet
kan inte gå till vet….? :)
Zingo
Nej jag vet att jag borde kunna det och att man inte ska ha djur annars men det är lite för dyrt. Och vi är inte direkt dom rikaste :( men hon slickade mig igen när jag hade kliat henne och hon är inte lika rädd. Fortfarande lite rädd men inte så mycket.
#4 Men du måste ju ändå gå till vet om hon bryter något t.ex :)
Zingo ;D
Ja det är därför jag oroar mig så mycket. Men såklart skulle jag försöka lösa det. :)
#6 inte försäkrad då? Kostar 40-70kr i månaden och när man inte har så mycket pengar att lägga undan är det guld värt :)
Det måste jag ge som förslag till mamma! #7
Ja ni kan själva välja vilket belopp ni vill försäkra för så antingen går det på ca 40kr i månaden eller 70. Man kan också betala en gång per år och tjäna några kronor. Har mina försäkrade hos agria men det finns också sveland.
Okej jag har hört att agria är bäst :)