Utebur ritning, tips.
Hejsan!
På grund av ändrade familjeförhållanden kommer jag flytta till min pappa igen. (bor nu i lägenhet med pojkvän), vilket också leder till att min lösgående holländare kommer att få bo ute pga allergi.
Jag håller på att rita lite och tänkte höra om ni har några tips/idéer på hur jag kan utveckla. :)
Tanken är att jag ska kunna fylla på höet utifrån genom en lucka. Samt att "bodelen" ska även funka att hoppa upp på.
Sen får ni ha överséende med att jag inte är proffs på att rita ritningar ;)
_Kram Evelina
_
Jag tänker använda mig av Reglar (45x45), Pärlspont, Formplywood, Nockplåt, Plåttak samt "mink-nät"
_Kram Evelina
_
Det ser jättebra ut! Jag vet inte riktigt vad som ska försöka utvecklas. Det kan hända att det kommer regna in (gjorde det för mig, fast har köpt plasttak nu så) när man har taket så. Man kanske kan göra någon form av takränna eller liknande?
Frida
Jätte fin bur :)
#2: Tanken är att taket ska vara som ett vanligt ^ tak, som hus har, och även hänga ner en bit på framsidan, för att förhindra att det regnar in :) Dels så kommer en del av buren vara täckt med vägg (se bild) för att förhindra att hela buren blir dygnsur om regnet skulle leta sig in från sidan :)
#3: hehe, det blir det nog :D ritningen är dock inte så mycket att hurra för ;)
_Kram Evelina
_
Jag tyckte ritningen var riktigt bra faktiskt, jag hade inte kunnat få till en sådan ritning :)
Riktigt snyggt! Dock kanske det kan bli lite jobbigt med taket som hänger fram vid luckan om man tex, matar kaninen och det rinner ner vatten på en ;)