Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1444 ggr
Cajsis7
0

Kaninbur av kompostgaller

Hej min kanin Zingo har alltid bott i bur. Men han ska bli mer frigående nu för jag tycker det e taskigt att en kanin ska behöva bo i bur. Men då vill jag ha något som bur på natten, så jag har tank ha kompostgaller för hans bur behöver jag ha på ett annat ställe. Men vad ska jag ha för underlag i kompostgallerburen? Han har aldrig använt toalåda så jag behöver ha något som går att tvätta om han inte vill kissa i lådan från början….. Och jag vill gärna ha tips? på hur jag kan lära honom bli rumsren.

Zingo

Ravynsfair
0

Fleecefilt, handduk eller gammal trasmatta är nog de smidigaste och billigaste varianterna för underlag. 

tips? på rumsrenhet har jag inte då  mina kaniner blivit det av sig själva, haha.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Cajsis7
0

Okej då vet jag tack

Zingo

Cajsis7
0

Om kaninen kissar på t.ex en handduk ska man ha en plastbit under så att det inte förstör golvet?

Zingo

[SisselaJ]
0

#3 ja något plast som skyddar under tycker jag låter bra, åtminstone tills/om han blir rumsren. En vaxduk eller någonting funkar nog bra!

[SisselaJ]
0

#3 ja något plast som skyddar under tycker jag låter bra, åtminstone tills/om han blir rumsren. En vaxduk eller någonting funkar nog bra!