Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1019 ggr
sannadetejag
0

Bur från zooplus

Fridaaaa
0

45 cm per våning tycker jag personligen är lite för lågt. Tror även att när det gäller inneburar måste varje ha minst godkända mått. (dvs inte totalt)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
0

Tycker också att att varje våning är något låg.

Zingo ;D

zemlathebunny
0

Har en kompis som har den. Skitbra !!

sannadetejag
0

Den värkar få både ris och ros här och på zooplus sidan

RebeccaG
3

Tycker den är på tok för liten(inte bara för låg i tak-mått), jag skulle inte ens sätta mina marsvin i en sån.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

sannadetejag
0

Kan tillägga att den är tänkt för kaninen att sova i och några timmar på dagen resten går den fritt i lägenheten.

Klara16
0

Beställde en 2 vånings bur förra året och är nu helt fuktskadad… Skit kvalitet

Fridaaaa
1

#6 Dock inte tillräckliga mått, blir en hel del timmar i buren ändå.
Bättre att satsa på en bur med bättre mått, det får man för den summan 👍

fsigge
1

#6 tänk ett dygn. Det är 24 timmar. När du sover är kaninen i buren, alltså 6-10 timmar om dygnet. Sedan går man till jobbet/skolan, ytterligare 8 timmar. Så det är riktigt viktigt att ha en bra bur.

Frida

Elsaharr
0

Kan du inte "kaninsäkra" ett rum istället? Och ha en bur som bara används för att äta och bajsa i?

Zingo ;D

sannadetejag
0

Jag har säkra rum som min hona springer i men rätt som det är så är hon på köksbordet och då kan hon få för sig att försöka hoppa rätt ut :( så vågar inte ha henne lös när ingen är hemma.

Fridaaaa
1

Storip
0

Du kanske kan ha kompostgaller inomhus om inte annat? 🙂 Så att du avgränsar ett område så att kaninen kan röra på sig även under natten/när du är i skolan

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

sannadetejag
0

Som sagt hade gärna haft henne lös när jag jobbar. Buren står i köket och kompostgaller sitter uppe så det inte går att gå in i vardagsrummet. Men är ju det där med köksbordet :(

smellcaramell
0

#14 ställ upp stolarna på bordet som man gjorde i skolan så kommer hon väl inte upp? Min behöver iallafall nåt att mellanlanda på för att hoppa så högt :)

sannadetejag
0

Stolarna kommer hon inte upp på, men hon hoppar upp i kökssoffan och där ifrån upp på bordet.

smellcaramell
0

det går inte att lägga kuddar eller nåt på köksoffan då så hon inte kommer upp? Jag har själv lagt mina prydnadskuddar på sängkanten för att kaninen inte ska komma upp i sängen och sen till blommorna i fönstret :)

sannadetejag
0

Det har jag inte provat men det kanske funkar :) För blir svårt att ställa soffan på bordet :p