Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 669 ggr
Emi&Musse
0

Kanin och Luftrenare

Hej!

Jag funderar på att skaffa, men en i min familj är allergisk mot gräs/hö. Då undrar jag om man kan köpa en luftrenare till det rummet som kaninen ska vara i och då inte får några allergiska reaktioner. Går det?

Tacksam för svar!🙂

Fridaaaa
0

Finns inga garantier att de inte reagerar ändå

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Melbun]
0

Borde kanske funka bättre om ni har kaninen i ett rum där den allergiske personen inte vistas i och sen placera luftrenaren utanför där personen oftast vistas. Tex har vi allergier (både kanin och hö) inom familjen men kaninen är på övervåningen och den allergiske håller sig på nedervåningen. Vi har funderat på luftrenare men hade då satt den på nedervåningen mellan vardagsrum och sovrum för att underlätta för den som är allergisk där den ofta vistas. Istället för att sätta i samma rum som kaninen är i. För oss fungerar det ganska bra men det beror självklart på hur jobbig allergin är. En del klarar sig bra på att ta lite tabletter ibland och andra hade det troligen inte fungerat alls för.

Storip
0

Kan ni inte ha kaninen utomhus? 🙂

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Emi&Musse
0

#3 vi bor i lägenhet så därför kan den inte vara ute.

Och tack alla andra för svar!

[Melbun]
0

#4 Du kan ju alltid testa att hyra kanin så vet ni om det fungerar eller ej. Kanske blir svårt om man bor i lägenhet att offra ett rum men det beror ju på hur stort ni har det. Vi är 2 st och har en 4a på två våningar så det blir ju ett rum över för vår del.