Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1141 ggr
[Melbun]
0

Bra strö?

Jag använder just nu toa-lätt till mina kaniner men funderar på om det finns något bättre att ha i toalådan? Helst gärna något som går att beställa då jag inte har några bra affärer nära =) Allt är av intresse så länge det inte är spån eller toa-lätt. Någon annan som beställer hem eller använder något bra strö? Tycker min påse toa-lätt inte räcker alls länge :/

Fridaaaa
0

Jag funderar på att testa hampaströ.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fsigge
0

Något som är mycket bättre än toalett tycker jag är värmepellets/stallplats/eödningspellets. Det har bättre uppsugningförmåga, det är mycket billigare och det flyger inte runt. Jag har spån i hela buren och sånna pellets i toalådan. När kaninen kissar på det smular det sönder istället för att bli blött. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Om kaninen kissar igen på det som är "uppsmulat" blir det blött. Många kan tycka att det är för hårt, men om man bara har det i toan är det ingen fara. :-) Annars finns det något som heter "cats best öko plus" som man kan köpa på Zooplus. Det är gjort av växter och annat. Det skulle jag haft om jag hade min kanin inomhus.

Frida

Smultrondraken70
0

Hampaströ gillar jag! Mjukt för tassarna, och tar bort all lukt:)

[Melbun]
0

#1 Också varit lite sugen på att testa :) #2 Låter grymt bra! Funderade lite på cats best öko plus om man ändå köper pellets därifrån så hade det ju varit bra :) Är det mer åt spånhållet eller pellets? #3 Ja det verkar vara populärt. Köper ni från butik eller kan man beställa? :) Sitter på mobilen nu så det blir lite knöligt att leta upp allting själv så om ni inte redan vet var det finns så kollar jag upp era förslag senare idag :)

Fridaaaa
0

##4 De flesta granngården ska ha hampaströ 👍

[Melbun]
0

#5 Hade för mig att jag letade på hemsidan efter hampaströ men inte hittat något. Går det under något annat namn eller de kanske inte har där ? =)

Fridaaaa
0

#6 Hittade inget på sidan heller men sett de som skrivit här inne att de köpt där nämligen i bal 🙂

[Melbun]
0

#7 aha tänkte om man åkte dit går det säkert men har ju inte bil så :/ #8 Hmm. Kan ju beställa hem en liten påse för att testa iaf!

Fridaaaa
0

#9 Ja då är det klurigare :/
vetzoo eller om det var zoozoo säljer i 20 liters, hemleverans till dörren :)

farvendal
0

Hampaströ heter Lättströ i Granngårdens sortiment. Men finns ej på deras webbsajt.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se