Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 428 ggr
[AnimalLover1]
0

3 kaninfrågor

Visste inte vilken rubrik jag skulle ha, men har 3 frågor och tycker det är onödigt att skapa ny tråd för varje fråga. 1. Hur länge brunstar kaniner? Min hona har börjat brunsta jättemycket, hon grymtar och rider på min hane (och det resulterar med att han rider på henne och sen blir det bråk….). 2. Är det normalt att min kastrerade hane fäller 24/7? Så eftersom han är kastrerad kommer han att fälla oavbrutet förevigt? 3. Hur förvarar man pellets på bästa sätt? Om jag har den i en stor plastburk blir det imma i och att ha i påse kanske inte är så bra? Tacksam för svar :)

ra-17
0

Det första 2 frågorna har jag tyvärr ingen kunskap om. Min pellets förvarar jag i en papplåda (typ cornflakes paket) i mitt rum. ☺

Love Lejonhuvadekaniner
0

Det finns ingen bestämd tid hur länge en kanin brunstar kan vara mellan dagar till månader:) Nu fäller alla mina kaniner här hemma kastrerade som okastrerade för det är sån tid på året nu så tror att det inte ska va någon fara. Du kan annars ge han B-vitamin för fällningen. Jag har min pellets i en glass butt. Det funkar utmärkt pelletseldning håller sig fin och hård:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Fridaaaa
0

Jag förvarar pellets i fodertunna.
Kasterade djur kan få sämre päls och fälla mer.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AnimalLover1]
0

#1 Okej :) #2 Tack för ditt svar! :) Jasså? Fäller kaniner fortfarande nu i juni? Pix har fällt sen han kom till oss i maj förra året haha

Henni-Chan
0

En del kastrerade djur fäller hela tiden. Men precis som ovan skrivit, ge b-vitamin och kanske borsta lite när det är som värst.

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Fridaaaa
1

#4 Olika hur pass de fäller.Vi här i södra Sverige har haft ovanligt kall maj & april och märkt på mina att de satt igång senare att fälla.Har några som fäller fortfarande. Men kastrerade djur har jag läst kan fälla lite året om,om man har otur

[AnimalLover1]
0

Tack för svaren^^ Vad innehåller B-vitaminer? Eller ska man ge vitamindroppar?

Fridaaaa
0

#7 jag ger b-vitamin i droppar, för häst eller hund, går lika bra 🙂

[AnimalLover1]
0

#8 OK! :)

Elsaharr
0

Min kanin fäller fortfarande, det är ju så otroligt kallt!

Zingo ;D