Kanin bortskänkes
Hej!
En sommar för snart två år sedan såg jag en kanin skutta omkring i trädgården. Efter några dagar lyckades jag fånga in henne. Jag lade lappar i grannarnas brevlåda för att se om någon sökte henne och blev medlem här för att efterlysa hennes ägare. Ingen hörde av sig. Jag kontaktade då djurhemmet Tigerharen i Göteborg för att se om de hade plats för henne. De svarade att jag nog kände henne bäst och undrade om jag kunde ha kvar henne. Jag kunde ju inte precis säga att jag inte kunde, så jag behöll henne. För att hon inte skulle vara ensam så skaffade jag en kanin till. Den första kaninen, Maja, dog i våras och Dahlia är nu ensam kvar. Jag vill egentligen inte fortsätta med kaninhållning och vill därför inte skaffa en ny. Samtidigt vill jag inte att Dahlia är ensam,
Jag skulle önska att hon kunde få komma till någon som har fler kaniner och som även har möjlighet att ha dom utomhus på sommaren. Om det inte skulle fungera tar jag tillbaka Dahlia igen.
Dahlia finns i Borås, men jag är beredd att åka i princip hur långt som helst om jag hittar rätt hem för henne!
Hur gammal är hon?
Hur "tam" är hon?
Vilken ras? är hon?
"Ingår" det bur?
Är hon utekanin eller innekanin?😃
Undrar också, bor i Svenljunga så blir ju inte så långt :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Undrar samma som #1
Hade gärna tagit henne men jag bor i Lappland/Västerbotten. Och jag förstår att det blir jätte långt. Men skulle endå vilja beskrivad vad hon hade fått här hemma hos mig:
Kanin kompisar (har 4+ kaniner och väntar kaninungar)
Stor Hage, med grönt gräs. (har en väldigt väldigt stor tomt, plus en ladugård och 2 lägdor)
Hoppnings kurser
Massor utav kärlek och mys. (skulle verkligen ta hand om na)
Ville bara skriva detta! ^^
Kram / Evelina
Hej på er!
Hon är en dvärgvädur, 2 år i juni. Hon är tam, lite svår att lyfta upp ibland, men när hon väl är upplyft ligger hon gärna länge i knät och blir kliad bakom öronen. Det är inte några problem att bära henne heller, eller att klippa klor. Hon är en innekanin just nu, men jag skulle gärna vilja att hon kunde springa ute i en stor Hage med kompisar! Det följer med bur om man vill det, jag har två stycken (en efter Maja) som var de största i handeln. Det finns också en sele och klosax.
Evelina - det låter helt fantastiskt, precis vad jag önskar henne! Finns det någon närmare så blir det kanske det, men det är inte alls omöjligt att jag reser annars!
/ Jenny
Lizelda i Svenljunga - har du plats för henne?
#6 Båda mina kaniner började matvägra och idag avled honan så det finns tyvärr inget sällskap till henne och i just nu inga planer på att skaffa fler kaniner så nej :(
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Jag beklagar! Tråkigt att höra :( Ni andra som svarat - bor någon av er någorlunda i närheten och känner att ni har plats?
Hur går det för dig?
Vart fanns hon? Kastrerad?
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Nannaskaniner: ännu inte hittat något hem!
JessicaOlin: Hon finns i Borås, hon är inte kastrerad!
Har skickat meddelande till dig. Hör av dig på min mobil om du är villig att testa att släppa ihop henne med min. Så fort som möjligt. M v h Helene
Finns de transport så kanske jag vill ha henne :-)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
#4 Var exakt bor du?
TS, Jag skulle kunna hjälpa till att transportera denna kanin då jag den 18e Juni åker förbi Borås vidare mot Göteborg, sen åker jag därifrån till slutstationen Sundsvall.
Om #4 bor långt därifrån så kanske man kan ordna vidare transport uppåt?
#13 Stämmer det att du bor i Skövde?
Jag passerar nämligen Skövde när jag åker från Göteborg till Sundsvall.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
EDIT: Såg nu att du #13 skrivit att du bor i Kronoberg på din text under inlägget 😐
(Såg att det stod Skövde i din profil)
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus