Klotterplank #270
Första kommentaren! đ
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

Jag Ă€r absolut inte redo för genitikprov pĂ„ fredag, speciellt nĂ€r jag hört att det Ă€r den svĂ„raste kursen i hela vĂ„rat gymnasium om man har den lĂ€raren som jag har đ€
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
landskaninhoppare â„ Vardagsblogg â„ Kaninblogg â„
#0 vad fin bild! :)
Ett liv utan djur Àr inte vÀrt att leva
Sitter pÄ kvÀllslektion och slutar 20:00, men Àr sÄ fett opepp ._. Dottir e pÄ dag 26 och förra kullen pÄ 12 dog. Ska dessutom ivÀg hela sön sÄ kan inte hÄlla koll pÄ henne :/ Vill verkligen inte bli av med den kullen med, hon va sÄ sjukt lÄgstÀmd sist :( Nervös BunnyMama
Behandla andra sÄsom du sjÀlv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Nu Àr Ior kastrerad och inflyttad <3
Lexie tittar bĂ„de pĂ„ mig och honom med det fulaste "wtf"-uttrycket ever.đ
Febern kommer och gĂ„r blöööâŠ.
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Ahhh, tycker jag börjar se en bĂ€bismage pĂ„ Crux đ Hoppashoppashoppas!
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
LĂ€ngtar sĂ„ sjukt mycket till pĂ„sk nĂ€r jag ska Ă„ka ut till landstĂ€llet för första gĂ„ngen!âïž Kommer köpa tolv kompostgaller och anvĂ€nda fyra av dem inomhus nĂ€r Soya ska vara inne pĂ„ kvĂ€llen och ha resten som Hage. Till midsommar ska jag testa mig pĂ„ att bygga en ordentlig bur, fĂ„r se hur det gĂ„r! TĂ€nker mig alltid att det kommer bli snyggare Ă€n vad det blir. đ
-HÀlsning Jossan, medarbetare pÄ bichon ifokus-
LĂ€ngtar ocksĂ„ mycket till pĂ„sk đ DĂ„ jag ska mysa med min kanin och hund đ đ
Vinn hundgodis pÄ yorkshireterrier ifokus!
âŠOch nu Ă€r det PĂ SKLOV! đđ
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

Gott med glutenfri kebab&pommespizza! SuperlÀnge sedan jag Ät det.
#10 Blir lov nĂ€sta vecka för min delâŠđ Fast dĂ„ kommer jag ha jag ledigt nĂ€r du sĂ€tter igĂ„ng att jobba, hihi förlĂ„t! đSkönt att det i alla fall Ă€r helg!
#12 same here :P
NÄgon mer Àn jag som ska göra högskoleprovet imorgon?
Andra gĂ„ngen för mig, inte taggad alls đ
Emma
Kaninungarna mĂ„r bra och Ă€r vĂ€ldigt livliga smĂ„ krabater. En vill inte riktigt ta nappflaskan sĂ„ det blir lite stökigt, men alla Ă€ter bra och Ă€r runda om magarnaâ€ïž
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
#14 Varför göra det igen om du inte vill? Eller du kommer inte in pÄ din utbildning om du inte har högre pÄ det?
#16 Kanske kommer in pĂ„ de jag har, ligger pĂ„ grĂ€nsen. SĂ„ skulle gĂ€rna vilja ha lite högre đ. Gick dock Ă„t skogen idag, blev sĂ„ sjukt nervös, hoppas pĂ„ de bĂ€sta nu đ
Emma
#17 Aaa đ Hoppas att det gick bĂ€ttre Ă€n vad du tror :)
#17 HĂ€rligt att ha det avklarat iaf!
#14 Jag skrev med högskoleprov idag! Första gÄngen, hade sovit alldeles för lite dÄ jag trÀffade lite kompisar dagen innan, haha! Dessutom hade jag inte förberett nÄgot. Men rÀtt nöjd över mitt resultat i alla fall :) Men tror att jag fÄr fokusera pÄ att finslipa mitt betyg för att komma in pÄ universitetet xD
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
#19 Verkligen! đ
#20 Samma hĂ€r, somnade nog runt 2 đ Tur att du kĂ€nner dig nöjd iaf! Första gĂ„ngen Ă€r ju knepig, svĂ„rt att veta hur de ska gĂ„ till och hur mycket tid man har, sĂ„ stressigt ibland! FĂ„r hoppas vi fĂ„r bra resultat đ
Emma
Ni kommer vÀl ihÄg att stÀlla fram klockan en timme inatt? =)
#22 Oj, redan!? Vad tiden gÄr fort ibland!
#23 Yes Àr i natt :)
#22 Bra du pĂ„minner Frida, hade ingen koll alls!đ€
Har hittat den enda leksaken min kanin gillar att leka med - nÀsdukar⊠:P Hon gnager och kastar runt dem. Normal kanin. :)
#15 vad kul att höra att det verkar gÄ vÀgen för dom smÄ liven:))
Dag 28 i morgon för min Fina. De smÄ kan komma nÀr som helst nu! :D
Kan det inte bli mÄndag nu? Orkar inte vÀnta:(
Min lilla kanins öga hade runnit förut idag, direkt tror jag det Àr ögoninflammation eller nÄgot annat "allvarligt". Men efter jag torkade lite runt ögat Àr allt som vanligt igen, antagligen bara lite smuts som irriterat. MEN FAN vad orolig jag blir direkt.. usch!
Pretty wise //
Haha nu somnade min ninis i tunneln =D
HĂ€mtade nyss hem en hona som jag fött upp, som blir 2 Ă„r i Juni. Hon har haft 8 kullar hos tjejen som köpte henne(hon lĂ€mnade mig nĂ€r hon va 3 mĂ„nader) och den senaste kullen Ă€r bara 7 veckor gammal. Fyfan, jag kokarâŠ
NÀr jag tog i henne va hon bara skinn och ben, tovig och allmÀnt rÀdd.
Nu sitter hon i en karantĂ€-bur pĂ„ hö & vatten, fĂ„r se ifall hon klarar sig eller inteâŠ
En till idiot att lÀgga till i min lista för "uppfödare" som inte gjort sig förtjÀnta av titeln.
#32 Men usch! Hur fick du reda pÄ detta? Hade anmÀlt henne!
#32 Jag har hÄllit koll pÄ henne genom gemensamma bekanta + att hon sjÀlv smsat/mejlat regelbundet.
Jotack, det Àr bra lockande att anmÀla satmaran.
#34 Fy, vad hemskt. FörstĂ„r detâŠ
#32 Men fy! 8 kullar Ă€r ju helt obegripligt!đĄ
#32 Vad i hela vĂ€rlden Ă€r det för fel pĂ„ mĂ€nniskan đ€
AlltsÄ ÄÄh, kaninÄngest! En japsehona frÄn min förra/sista kull trivs inte alls hos sin Àgare sÄ hon behöver komma dÀrifrÄn asap. Jag vill sÄÄ gÀrna ha hem henne, hon Àr vÀrldhistoriens goaste tös, men tre kaniner i en lÀgenhet funkar inte..(om hon ens skulle gÄ ihop med Lex och Ior..)
Vill inte att hon ska hamna fel (aka bli avelsmaskin eller sitta instÀngd 24/7) och Àr inte alls sugen pÄ att ta bort henne.
Suck!
#36 Jotack, mina avelshonor fĂ„r inte ens sĂ„ mĂ„nga kullar under sin livstid - och denna tjej Ă€r bara 2! #37 Ăr det nĂ„got som Ă€r rĂ€tt med mĂ€nniskan? ._.
Bra dag idag! Blev jÀttenöjd med mitt resultat av de svenska nationella proven och Fina födde sina 5 smÄ bebbar. Köpte en trisslott bara för det! ;)
Men jaha! Varför blir jag sjuk idag? PÄsklovet börjar ju idag! PÄ mÄndag Àr det första tÀvlingen och sedan sÀtta ihop kaninerna! MÄtte jag bli frisk!
#32 NĂ€men fy dĂ„! Ă tta kullar pĂ„ tvĂ„ Ă„r.. Inte klokt alltsĂ„ vad vissa folk sysslar med! Har varit med om en liknande hĂ€ndelse. Men gör en egen trĂ„d till den dĂ„ det blev sĂ„ himla lĂ„ng text: HĂR KAN NI LĂSA DEN.
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

Jösses vilket aprilvĂ€der det Ă€r hĂ€r hemma! Nyss sken solen och nu kom det helt plötsligt hagel - och sĂ„ har det hĂ„llt pĂ„ ett bra tag idag. Kan det inte bara bli sommar nĂ„gon gĂ„ng!^^âïž
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

Riktigt aprilvĂ€der, solen sken i förmiddags och 7 plusgrader. PĂ„ eftermiddagen nĂ€r jag kör ut pĂ„ Hisingen; snö! đź
Snart mĂ„ndag! Jippie!đ
Batteriet i skotern dog igĂ„r, nu stĂ„r den pĂ„ laddning sĂ„ jag och syrran kan fara och köra i eftermiddag. Ănskar brorsan kunde skynda sig att laga sin sĂ„ jag fick lĂ„na den, vĂ„r Ă€r en tungkörd pansarvagnđ€
BestĂ€llt en söt sele till lilla C nu đHoppas den kommer passa! â€ïž Psst.. nĂ„gon som vill komma o klippa klor? đ
VĂSKHs nya klubbfinaler Ă€r nĂ€stan klart :3
Har börjat tycka om DvĂ€rgvĂ€durar i fĂ€rgen blĂ„ (bara i den fĂ€rgen) efter att ha tittat pĂ„ youtube kanalen StormyRabbits. Hennes kaniner Ă€r sĂ„ söta!đ
à ÄÄh, ni vet nÀr man ABSOLUT inte kan ta en till kanin, men att det just dÄ dyker upp sÄna överallt?
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Wiiie! MĂ„ndag imorgon! Kan inte vĂ€nta!!đđ€Ș
#51 Vad hÀnder i morgon? :)
#50 KĂ€nner igen det! :P
I förrgÄr klÀcktes denna lilla skrattduve hona! En stolt pappa vakar över sin lilla bebis. TyvÀrr var det andra Àgget obefruktat sÄ hon kommer fÄ all uppmÀrksamhet.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#52 Min första trÀning och tÀvling med klubben! :)
SĂ„ förvĂ€ntansfull! Ungarna kan födas vilken dag som helst! đ€
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

#55 Kul! Lycka till! :)
#57 Tack sĂ„ mycket! đ
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

#58 Skrev till #55, men lycka till till dig och din hona med! ;)
#59 Oj haha, sorry, men tack i alla fall! đ
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

#60 :D
Idag har vi flyttat en massa möbler sĂ„ nu har jag 3 st garderober i mitt rum + en byrĂ„ och tvĂ„ bokhyllor (lol) för att kaninerna ska ha mer plats i sitt rum đ Stort och fint blev det iaf!
Ă h typ varmaste dagen iĂ„r hĂ€r, underbart, kan det inte vara sĂ„hĂ€r typ varje dag haha!!âïžđ
Kaninerna har varit ute i hagarna sedan runt 9 tiden och kommer fÄ vara dÀr nÄgra timmar till :D
Nu har jag tingat en liten blÄmantlad frassebebis som kommer hem till mig om ca 4 veckor, sÄÄÄ spÀnnande! Hur fin som helst och tydligen vÀrldens kelgris. Tycker tiden kan gÄ lite fortare nu faktiskt :D
Emma
Ihh! SÄ lycklig jag Àr!
Nejko vann klassen! Det var 7 tÀvlande med:)
Lollo kom trea! Jag Ă€r sĂ„ himla glad! Deras allra första tĂ€vling! Mina bebbar!đ
I morgon hÀmtar jag upp en japantecknad hane! Han Àr ett Är och blir min bara för 50-lappen. Jag hoppas att jag blir ett bra hem för honom. Med tanke pÄ priset Àr han antagligen inte sÄ tam, men jag har pratat med sÀljaren och hanen verkar sund ÀndÄ. LÀngtar!! <3
Mina kaniners insta: shiroandtotoro <3
à h sÄ sugen pÄ gepardrex!
#53 Ja alltsÄ, gigantiska problem! Jag kan inte ta en hollÀndarkorsning, en hoppkorsninng OCH spara en frÄn min kull xD 6 kaniner i studentboende funkar inte riktigt ;D Hur vanloga Àr gepardrexar i Sverige nu riktigt? Tycker jag ser dem överallt!
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
AssÄ⊠Satt ute med Zapp i hagen inne pĂ„ gĂ„rden sĂ„ kom nĂ„gra barn fram frĂ„n nĂ„gon av lĂ€genheterna och frĂ„gar "Kan han gömma Ă€gg?".. đ
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#70 Gud va sött. Min kusin frĂ„gade de om min lille plutt oxĂ„đ
Har spenderat kvÀllen med nÄgra av mina bÀsta vÀnner, Crux Àr pÄ dag 28 och imorgon ska jag tÀvla! Tipp topp, trots att jag Àr nervös över Crux :S
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Helt euforisk efter Jill-konserten! GAAAHH vad bÀst hon Àr!! :D
Idag Àr det en vÀldigt speciell dag.
För idag Àr det Harrys 8-Ärs dag!
Grattis pÄ födelsedagen Gubben
Detta Àr en pojke med hjÀrtat pÄ rÀtt stÀlle som alltid varit helt underbar, han Àr en pÄ miljonen och en kanin som man bara fÄr chansen att Àga en gÄng i sitt liv. En helt perfekt barnkanin och han blev min systers första kanin, för snart 8 Är sedan.
Harry Àr min avelslinjes "stamfader" och pappa till dom absolut bÀsta djuren jag fött upp. Han Àr Àven barnbarn till Loppan, som kom till PippiAdolf's nÀr rasen kom till Sverige.
Harry Ă€r en sĂ„dan fantastisk gammal man och en sĂ„n underbar vĂ€nâ€ïž
#77 Grattis Harry! đ„ł
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

Vaknade av en liten Crux som boade och födde ungar! Nu Ă€r man inte sĂ€rskillt sugen pĂ„ att fĂ„ till skolan mereâŠ.
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Uppe en timme tidigare Àn jag brukar för att ta igen lite pluggtid⊠kaninen blev ju glad att se mig i alla fall!
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - â - Instagram
Medlem i Sveriges KaninvÀlfÀrdsförening
Kenzie har vÄgat sig ut pÄ grÀsmattan för första gÄngen sen han blev blind! Han tycker det Àr superskoj att skutta runt dÀr men han kommer in för att "kolla lÀget" innan han skuttar ut igen hela tiden.
Fick bilder frĂ„n uppfödaren till min frassebebis som Ă€r strax över 5 veckor imorse đ
Han Àr sÄÄÄ söt och lÀngtar halvt ihjÀl mig tills han kommer hit!
Ăr det normalt att ha "buren" fĂ€rdig redan? Haha! Han kommer bli frigĂ„ende senare men vill ha nĂ„got först sĂ„ man lĂ€r kĂ€nna honom ordentligt innan đ
Emma
http://teckning.ifokus.se/discussions/552a14668e0e746987001002-rita-av-kanin
Tar gĂ€rna kritik pĂ„ bilderna i kommentar 8 đ
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Kaninmatta!
MÄste alltid kontrollera att han andas nÀr man vaknar upp till denna syn pÄ morgonen.
Han har en förmÄga att ligga pÄ sÀtt jag aldrig tidigare sett nÄn kanin ligga pÄ.
Var ute pĂ„ promenad med min hund, sĂ„ möter jag en grupp mĂ€nniskor med en papillon. Hunden drar jĂ€ttemycket mot min hund, och för att lösa det sĂ„ ryckte Ă€garen sĂ„ hĂ„rt i kopplet att hunden flög upp i luften đ mĂ„dde sĂ„ dĂ„ligt av att se det, stackars hund
Var ute med min kanin idag och det var super mysigt. đ
Efter ha lĂ„tit Ozzy springa runt lös i trĂ€dgĂ„rden i nĂ„gra timmar somnar han direkt efter att man sĂ€tter in honom i buren! Och eftersom vi skulle arbeta i trĂ€dgĂ„rden utanför hans bur försökte han hĂ„lla sig vaken för att se vad vi höll pĂ„ med, men det funkade ju inte för honom đ Det finns inget sötare Ă€n sömniga kaniner!
FÀrgade marsipan idag och av bara farten sÄ fick Fjant lite fÀrg pÄ sig ocksÄ.
Bentley â€ïž
-' Malin Hultman
Klippte pilen hÀromdagen sÄ testa att flÀta nÄgot av grenarna. Aldrig gjort det förut och har ingen aning om hur man gör men nÄgonting blev det.
#89 vilken sötnos! gulligt med de svarta prickarna pÄ ena sidan, ser ut som han varit in och nosat i aska.
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
Varför slutar de göra som man vill bara för att man tar fram kameran? Försökte fÄnga Kenzies glÀdjeskutt men det gick sÄdÀr (nÄn som vet om man kan ta bort ljud helt pÄ youtube? Prata i telefon nÀr jag filma sÄ fick drÀnka det med musik).
Han har verkligen stenkoll pÄ omgivningen trots sin blindhet :)
#91 sĂ„ söt!! đ
MĂ„ste bara skriva detta âŠ
För tvÄ veckor sedan blev min kanin förlamad i bakbenen, bakkroppen och höften. Jag grÀt för jag tÀnkte att nu Äker vi till veterinÀren och dÄ blir det avlivning. Mamma tÀnkte ringa och boka avlivningstid.
Pappa stoppade som tur var mamma frÄn att ringa veterinÀren och nu efter tvÄ veckor avvaktande mÄr hon bra och kan röra alla fyra tassar! :)
(Vi vet inte om det var förlamning/nervskada/muskelskada eller vad detta berodde pÄ)
#93 Selenbrist? đ
Fick min första kanin, han blev tyvÀrr aldrig bÀttre sÄ efter ett par besök hos vet och nÄgra mÄnaders försök sÄ fick vi avliva honom. MÀrkte pÄ honom att han var deprimerad och inte ville mer efter ett tag.
RÄder ju selenbrist i sverige och det pÄverkar muskler pÄ djur. Har hört att pÄ kaniner sÄ blir dom som förlamade i bakbenen. Andra djur fÄr svÄrt att stÄ och sitter ner liksom.
Vilken tur att det gick bra med den! đ
Emma
Jo det Ă€r santâŠdet kan det vara, vet du om det Ă€r lĂ€tt dĂ„ att det kommer tillbaka?
#91 Underbar kanin! Jo, man kÀnner ju igen det dÀr! Tre av mina kaniner lÄg pÄ rad bredvid varandra utstrÀckta som paddor och med ansiktena vilande pÄ marken. SÄg riktigt roligt ut, men hade jag inte vetat bÀttre sÄ hade jag trott de var döda.
Skulle fota dem, och sjÀlvklart tar det en halv sekund sÄ sitter alla tre vid burdörren och tittar pÄ mig istÀllet!
#95 Vet inte om det Ă€r större risk för dom att fĂ„ det igen men finns en del grönsaker som har högre halt selen, broccoli, vetegroddar, vetekli och tomat Ă€r nĂ„gra av dom. Man kan ju ge detta lite oftare kanske sĂ„ fĂ„r den inte brist igen đ
Vetegroddar för övrigt Àr en riktig supermat, innehÄller det mesta kroppen behöver i vitaminvÀg!
Emma
Visste inte att man kunde ge kaniner tomatâŠtack för tipset đ Broccoli har de fĂ„tt en massa av đ
#98 Kan kan man men inte sĂ„ mĂ„nga som gillar det vad jag har mĂ€rkt đ
Emma
#99 Ska pröva pĂ„ direkten đ
#98 Var försiktig med broccoli! Ăr kĂ„l = kan ge gaser = inte bra för en kanin.
#100 Köp flytande selen istÀllet och lÀgg i fodret.
#101 De fĂ„r inte allt pĂ„ en gĂ„ng utan mer i mĂ„ltiderâŠtyp liten bit vid frukost liten bit mitt pĂ„ dagen osv.
#102 Var köper man det? :)
#104 ?
Oj, ett tomt inlÀgg blev det?
NĂ„gon som vet hur man bestĂ€ller ringar nu nĂ€r SKAFs hemsida tyvĂ€rr inte fungerar? đ
#108 Kollat pÄ deras tillfÀlliga sida?
RĂ€knad ringar under denna punkt? đ
âą Material och Championat
Imorgon blir stora bakdagen med planer för ca 100 bullar (hÀlften kanel och hÀlften kardemumma), gluten och laktosfria chocolate chip cookies och en prinsesstÄrta. :D
#111 gluten och laktosfria chocolate chip cookies - lĂ€t gott! har du receptet pĂ„ dem? đ
#112 Om hon inte kunnat gÄ sÄ Àr det ju svÄrt att fÄ i sig mat. Tycker du borde ringa vet och se sÄ det inte Àr nÄgot mer allvarligt. Och kolla med vet om hon Àr i rÀtt skick att bli kastrerad. SÄ slipper ni ungar.
Emma
Vi har stödmatat henne med mer Àn hon egentligen ska ha och hon fÄr fortsÀtta med mera mat Àn vanligt ett tag till. Vill dock inte kastrera henne.
#113 HÀr Àr receptet :)
150 g laktosfritt smör eller margarin
2 dl farinsocker
1 Àgg
5 dl maizena
4-5 msk kakao
50 g mörk choklad, 70%
SĂ€tt ugnen pĂ„ 175Âș. Rör smör och socker smidigt. KnĂ€ck Ă€gget och blanda det vĂ€l. Sikta i maizena och kakao, rör om ordentligt sĂ„ att det blir en deg. Arbeta in den grovhackade chokladen. Rulla smĂ„ bollar (15-20 st) och lĂ€gg dem pĂ„ bakpappersklĂ€dda plĂ„tar. Tryck ut bollarna nĂ„got med en gaffel. GrĂ€dda ca. 10 minuter.
Jag anvÀnder smör dÄ jag tycker kakorna fÄr bÀttre konsistens av det och chokladÀlskare som jag Àr brukar ha 100g mörk choklad i. GrÀddar man de kortare tid eller gör större kakor av det blir det mer som kladdkaka i konsistensen. Har Àven vid vissa tillfÀllen blandat i citronskal och lite citron i dÄ jag Àr extra svag för citron och choklad. Ska nÄgon gÄng testa att ha lite grovhackade rostade hasselnötter ocksÄ (japp, jag gillar att experimentera och Àndra i recept).
Oj sÄ det regna hÀr. Min lille plutt blev ju rÀtt blöt XD Vad har ni haft för vÀder?
Zingo ;D
#116 Tack :D
13 maj var den bĂ€sta dagen i mitt liv đđ
#119 BerĂ€tta mer! đ
Varför ska jag ha sÄn otur? LÀngtade sÄ efter att ha en egenupfödd bÀbis att hoppa med igen, men universum vill inte att jag ska ha fler kaniner uppenbarligen dÄ katten tog honom igÄr. :(
Godnatt lille Bert â„
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
#121 usch vad trÄkigt :(
HÄller pÄ att försöka klippa Kenzie men det gÄr inge vidare, har ett antal bitmÀrken i armen nu och han ser riktigt lustig ut delvis klippt och med stora tussar pÄ andra hÄll. Och vet verkligen inte hur jag ska lyckas klippa honom mellan bakbenen för han fÄr fortfarande panik nÀr jag försöker lÀgga honom pÄ rygg! (Ingen trans för honom). Blir det inte bÀttre Àr jag rÀdd jag blir tvungen att cedera honom vid varje klipptillfÀlle och det kÀnns inge skoj.
HĂ€mtat hem en liten kanin idag som ska hjĂ€lpa mig i projektaveln đ Lilla Sara heter hon, iallafall tillsvidare
#99 MĂ€rta Ă€r riktigt förtjust i tomat đ Ă€r förövrigt hennes födelsedag idag
Vet inte om jag ska skratta eller grĂ„ta Ă„t vissa mĂ€nniskorâŠ
#120 Hehe, jag var i Stockholm och sÄ trÀffade jag 5 seconds of summer, gillar dom jÀttemycket aldrig vart sÄ lycklig ! :D
#125 Ă h sĂ„ skojjigt! đ
#126 Jaađ
#124 HĂ€nt nĂ„got sĂ€rskilt? đ€
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

FÄr hem hundarna idag efter att ha varit hundlös i fyra dagar. BÄde skönt och jobbigt att inte haft hund nÄgra dagar.
#128 MÀnniskor som tror att de kan göra som de vill.
Ăr sjuk idag sĂ„ kaninerna fick komma in lite. SJLĂVKLART ska Lollo kissa i sĂ€ngen sĂ„ att det gĂ„r igenom hela madrassen! Hon ska alltid kissa vid varje inomhusbesök! Senast kissade hon i min jackaâŠ.
Idag ska bebbarna vaccineras. Alltid lite spÀnnande att var hos vet oavsett anledning. :)
Charlie har blivit inlagd hos blĂ„ stjĂ€rnan för tvĂ„ dygn nu đđ
#133 LĂ€ste det pĂ„ din blogg, önskar honom lycka till och hoppas han snart blir bra igen!đș
#136 Vad sötđ
Ska spela tvĂ„ matcher i helgen! Och sen sĂ„ ska jag mysa med min kanin och hund. đ

HĂ€r tĂ€nkte jag ta en liten bild pĂ„ den svarta ninen lĂ€ngst bak, men sĂ„ kom nĂ„got farande framför genom luftenâŠ
#139 Naaaaw đđ
Ăr det nĂ„gon som har lite erfarenhet av rasen Japan?
Har googlat lite, men hittar inte sÄ mycket(och vet ej vad de heter pÄ engelska).
Jag vill frÀmst veta hur de Àr i lynnet?
#141 Skicka PM till skaparen av denna trĂ„d, hon föder upp rasen japan đ
-' Malin Hultman
TĂ€nk vad tiden gĂ„r snabbt.. Idag skulle denna fina tjej ha fyllt hela 6 Ă„r gammal. Men tyvĂ€rr fick jag inte ens 4 Ă„r med henne dĂ„ hennes livmodercancer tog henne ifrĂ„n mig.. đ
Saknade finaste Dell â€ïž
-' Malin Hultman
Vad syndđ
JĂ€tte fiin bildđ
Kaninstatus idag.
Milton börjar kunna vara helt lös pÄ gÄrden under uppsikt och har Àntligen fattat att han inte ska in i grannarnas buske.
Daria har börjat fÄ ett hemskt tonÄrs temperament och börjat vakta buren.
Dalton Ă€r sĂ„ otroligt social och har Ă€ven börjat pussa mig đ
Missa inte MÄnadens dvÀrgkanin - SajtvÀrdinna pÄ dvÀrgkaniner
Bunnysta@instagram
Vet ni nĂ„gon kaninutstĂ€llning i göteborg? đ GĂ€rna dĂ€r man kan stĂ€lla ut icke-godkĂ€nda kaniner
Hemma efter juniorutstĂ€llningen i Berga igĂ„r..gick skitdĂ„ligt men men.đ Alltid kul pĂ„ kaninutstĂ€llningar oavsett hur det gĂ„r đ
--
En frÄga,
NĂ€r jag lĂ€mnar halm/annat bottenströ till min hona Lillan puttar hon in allt i sovrummet sĂ„ hon sitter direkt pĂ„ burens plastbotten. Jag lĂ€mnar in mer strö/halm och in med ALLT i sovrummet, nu Ă€r sovrummet fullt och hon puttar in allt till kanten av rummet dĂ€r hon har sin mat och vattenskĂ„l. TĂ€nker att om nĂ„gon djurpolis kommer nu kommer de att anmĂ€la mig för djurplĂ„geri för att hon inte har nĂ„got i botten av burenâŠjĂ€tte orolig.
Hon gör samma sak i transportburen, all halm i kanten sÄ hon ligger pÄ hÄrda plastbotten. Hon verkar gilla att ligga med hÄrt underlag men det ger vÀl trycksÄr?
Fy *** för oansvariga personer som köper sÀljer köper sÀljer kaninerna! NÀr ny kommer in Äker den gamla ut. Stackars kaniner sÀger jag bara.
Safir Àr i full gÄng med att boa. Nu kommer de nÀr som helst! :D
#147 Min hane Ă€r likadan. Han vill helst ligga pĂ„ plastbottnen. Medans den andra jag har helst ligger pĂ„ mjuka underlag, helst nerbĂ€ddad under ett tĂ€cke đ
Antar att dom har sina egna preferenser. Men skulle nĂ„gon komma ut och kolla skulle du inte fĂ„ nĂ„gon anmĂ€rkning. Du har ju strö till henne, det Ă€r ju hon som vĂ€ljer att inte anvĂ€nda det đ Precis som kor har strö pĂ„ sina liggplatser, men ingenting pĂ„ spalten. Och det finns ju de kor som föredrar att ligga och sova pĂ„ spalten ocksĂ„ đ Du kan ju inte stoppa henne frĂ„n att putta bort ströet liksom.
Emma
NĂ€ det Ă€r klart att jag inte kan stoppa henne frĂ„n att ha ströet sĂ„ som hon vill ha det đJag gillar ocksĂ„ att sova pĂ„ hĂ„rda underlag precis som min hona đ
Snart Ă€r det sommarlov! âïžđ„ł
Himla kul dag idag, vÄr skola har en egen grej som heter "guldsköldsgalan" :)) dÀr lÀrare han nominerat elever till olika priser sÄ som fotografering, grafisk design, dokumentÀr osv. JÀttekul! Dessutom sÄ blev det lite pajkastning pÄ lÀrare⊠hela temat var Grease sÄ "programledarna" spelade sandy och danny xD men det bÀsta av allt var gratis lÀsk och sockervadd och godis o bakelser osv
#154 Vilken hÀrlig skola! :D