Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-Àmnet-ot
LĂ€st 4310 ggr
MarHai
11

Klotterplank #270

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Write on! đŸ˜ƒ

/Martina, sajtvÀrd pÄ kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av HollÀndsk kanin

missanÂŽs
3

Första kommentaren! đŸ˜Ž

VĂ€nliga hĂ€lsningar Ellen GladStjĂ€rnor

NaDa...
0

Jag Ă€r absolut inte redo för genitikprov pĂ„ fredag, speciellt nĂ€r jag hört att det Ă€r den svĂ„raste kursen i hela vĂ„rat gymnasium om man har den lĂ€raren som jag har đŸ€“

~ Kram Nadja ♄
♄ Ålandskaninhoppare ♄ Vardagsblogg ♄ Kaninblogg ♄

kanin och hÀst
2

#0 vad fin bild! :)

Ett liv utan djur Àr inte vÀrt att leva

RebeccaG
0

Sitter pÄ kvÀllslektion och slutar 20:00, men Àr sÄ fett opepp ._. Dottir e pÄ dag 26 och förra kullen pÄ 12 dog. Ska dessutom ivÀg hela sön sÄ kan inte hÄlla koll pÄ henne :/ Vill verkligen inte bli av med den kullen med, hon va sÄ sjukt lÄgstÀmd sist :( Nervös BunnyMama

Behandla andra sÄsom du sjÀlv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[neptunens]
1

Nu Àr Ior kastrerad och inflyttad <3
Lexie tittar bĂ„de pĂ„ mig och honom med det fulaste "wtf"-uttrycket ever.😎

Fridaaaa
1

Febern kommer och gĂ„r blööö .

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

NaDa...
0

Ahhh, tycker jag börjar se en bĂ€bismage pĂ„ Crux 😍 Hoppashoppashoppas!

~ Kram Nadja ♄

Vovisch nr2
2

LĂ€ngtar sĂ„ sjukt mycket till pĂ„sk nĂ€r jag ska Ă„ka ut till landstĂ€llet för första gĂ„ngen!☀ Kommer köpa tolv kompostgaller och anvĂ€nda fyra av dem inomhus nĂ€r Soya ska vara inne pĂ„ kvĂ€llen och ha resten som Hage. Till midsommar ska jag testa mig pĂ„ att bygga en ordentlig bur, fĂ„r se hur det gĂ„r! TĂ€nker mig alltid att det kommer bli snyggare Ă€n vad det blir. đŸ˜ƒ

-HÀlsning Jossan, medarbetare pÄ bichon ifokus-

MiloochWIlliam
2

LĂ€ngtar ocksĂ„ mycket till pĂ„sk đŸ˜ƒ DĂ„ jag ska mysa med min kanin och hund đŸ˜‰ đŸ™‚

Vinn hundgodis pĂ„ yorkshireterrier ifokus! 

missanÂŽs
1

Och nu Ă€r det PÅSKLOV! đŸ˜ƒđŸŽˆ

Fridaaaa
0

Gott med glutenfri kebab&pommespizza! SuperlÀnge sedan jag Ät det.

Vovisch nr2
0

#10 Blir lov nĂ€sta vecka för min del
😕 Fast dĂ„ kommer jag ha jag ledigt nĂ€r du sĂ€tter igĂ„ng att jobba, hihi förlĂ„t! đŸ˜ƒSkönt att det i alla fall Ă€r helg!

Frosstis
0

#12 same here :P

emms
1

NÄgon mer Àn jag som ska göra högskoleprovet imorgon?

Andra gĂ„ngen för mig, inte taggad alls đŸ˜­

Emma

Cotast
2

Kaninungarna mĂ„r bra och Ă€r vĂ€ldigt livliga smĂ„ krabater. En vill inte riktigt ta nappflaskan sĂ„ det blir lite stökigt, men alla Ă€ter bra och Ă€r runda om magarna❀

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Fridaaaa
0

#14 Varför göra det igen om du inte vill? Eller du kommer inte in pÄ din utbildning om du inte har högre pÄ det?

emms
0

#16 Kanske kommer in pĂ„ de jag har, ligger pĂ„ grĂ€nsen. SĂ„ skulle gĂ€rna vilja ha lite högre đŸ˜‰. Gick dock Ă„t skogen idag, blev sĂ„ sjukt nervös, hoppas pĂ„ de bĂ€sta nu đŸ˜ƒ

Emma

Fridaaaa
0

#17 Aaa đŸ™‚ Hoppas att det gick bĂ€ttre Ă€n vad du tror :)

Vovisch nr2
0

#17 HĂ€rligt att ha det avklarat iaf!

NaDa...
0

#14 Jag skrev med högskoleprov idag! Första gÄngen, hade sovit alldeles för lite dÄ jag trÀffade lite kompisar dagen innan, haha! Dessutom hade jag inte förberett nÄgot. Men rÀtt nöjd över mitt resultat i alla fall :) Men tror att jag fÄr fokusera pÄ att finslipa mitt betyg för att komma in pÄ universitetet xD

~ Kram Nadja ♄

emms
0

#19 Verkligen! đŸ˜ƒ

#20 Samma hĂ€r, somnade nog runt 2 đŸ˜‡ Tur att du kĂ€nner dig nöjd iaf! Första gĂ„ngen Ă€r ju knepig, svĂ„rt att veta hur de ska gĂ„ till och hur mycket tid man har, sĂ„ stressigt ibland! FĂ„r hoppas vi fĂ„r bra resultat đŸ˜Ž

Emma

Fridaaaa
0

Ni kommer vÀl ihÄg att stÀlla fram klockan en timme inatt? =)

Vovisch nr2
0

#22 Oj, redan!? Vad tiden gÄr fort ibland!

Fridaaaa
0

#23 Yes Àr i natt :)

[RC1393]
1

#22 Bra du pĂ„minner Frida, hade ingen koll alls!đŸ€

Vovisch nr2
0

Har hittat den enda leksaken min kanin gillar att leka med - nÀsdukar
 :P Hon gnager och kastar runt dem. Normal kanin. :)

Smultrondraken70
0

#15 vad kul att höra att det verkar gÄ vÀgen för dom smÄ liven:))

[Sockertoppens_kaniner]
1

Dag 28 i morgon för min Fina. De smÄ kan komma nÀr som helst nu! :D

Smilla Kanin
0

Kan det inte bli mÄndag nu? Orkar inte vÀnta:(

Facie
0

Min lilla kanins öga hade runnit förut idag, direkt tror jag det Àr ögoninflammation eller nÄgot annat "allvarligt". Men efter jag torkade lite runt ögat Àr allt som vanligt igen, antagligen bara lite smuts som irriterat. MEN FAN vad orolig jag blir direkt.. usch!

Pretty wise //

crystalguurl
0

Haha nu somnade min ninis i tunneln =D

RebeccaG
0

HĂ€mtade nyss hem en hona som jag fött upp, som blir 2 Ă„r i Juni. Hon har haft 8 kullar hos tjejen som köpte henne(hon lĂ€mnade mig nĂ€r hon va 3 mĂ„nader) och den senaste kullen Ă€r bara 7 veckor gammal. Fyfan, jag kokar

NĂ€r jag tog i henne va hon bara skinn och ben, tovig och allmĂ€nt rĂ€dd. 
Nu sitter hon i en karantĂ€-bur pĂ„ hö & vatten, fĂ„r se ifall hon klarar sig eller inte

En till idiot att lÀgga till i min lista för "uppfödare" som inte gjort sig förtjÀnta av titeln.

| Youtube

[Sockertoppens_kaniner]
0

#32 Men usch! Hur fick du reda pÄ detta? Hade anmÀlt henne!

RebeccaG
0

#32 Jag har hĂ„llit koll pĂ„ henne genom gemensamma bekanta + att hon sjĂ€lv smsat/mejlat regelbundet. 
Jotack, det Àr bra lockande att anmÀla satmaran.

| Youtube

[Sockertoppens_kaniner]
0

#34 Fy, vad hemskt. FörstĂ„r det

[RC1393]
0

#32 Men fy! 8 kullar Ă€r ju helt obegripligt!😡

[neptunens]
0

#32 Vad i hela vĂ€rlden Ă€r det för fel pĂ„ mĂ€nniskan đŸ€“

AlltsÄ ÄÄh, kaninÄngest! En japsehona frÄn min förra/sista kull trivs inte alls hos sin Àgare sÄ hon behöver komma dÀrifrÄn asap. Jag vill sÄÄ gÀrna ha hem henne, hon Àr vÀrldhistoriens goaste tös, men tre kaniner i en lÀgenhet funkar inte..(om hon ens skulle gÄ ihop med Lex och Ior..)
Vill inte att hon ska hamna fel (aka bli avelsmaskin eller sitta instÀngd 24/7) och Àr inte alls sugen pÄ att ta bort henne.
Suck!

emms
2

Idag fyller Muffin hela 7 Ă„r! Det firades med knĂ€ckebrödstĂ„rta med banan och morot. Hann ta en suddig bild innan han drog godiset ur handen pĂ„ mig đŸ˜‰

Emma

RebeccaG
0

#36 Jotack, mina avelshonor fĂ„r inte ens sĂ„ mĂ„nga kullar under sin livstid - och denna tjej Ă€r bara 2! #37 Är det nĂ„got som Ă€r rĂ€tt med mĂ€nniskan? ._.

| Youtube

[Sockertoppens_kaniner]
0

Bra dag idag! Blev jÀttenöjd med mitt resultat av de svenska nationella proven och Fina födde sina 5 smÄ bebbar. Köpte en trisslott bara för det! ;)

Smilla Kanin
0

Men jaha! Varför blir jag sjuk idag? PÄsklovet börjar ju idag! PÄ mÄndag Àr det första tÀvlingen och sedan sÀtta ihop kaninerna! MÄtte jag bli frisk!

missanÂŽs
0

#32 NĂ€men fy dĂ„! Åtta kullar pĂ„ tvĂ„ Ă„r.. Inte klokt alltsĂ„ vad vissa folk sysslar med!  Har varit med om en liknande hĂ€ndelse. Men gör en egen trĂ„d till den dĂ„ det blev sĂ„ himla lĂ„ng text: HÄR KAN NI LÄSA DEN.

missanÂŽs
2

Jösses vilket aprilvĂ€der det Ă€r hĂ€r hemma! Nyss sken solen och nu kom det helt plötsligt hagel - och sĂ„ har det hĂ„llt pĂ„ ett bra tag idag. Kan det inte bara bli sommar nĂ„gon gĂ„ng!^^☀

[Nikita14]
0

Riktigt aprilvĂ€der,  solen sken i förmiddags och 7 plusgrader.  PĂ„ eftermiddagen nĂ€r jag kör ut pĂ„ Hisingen; snö! đŸ˜ź

Smilla Kanin
0

Snart mĂ„ndag! Jippie!😂

[RC1393]
0

Batteriet i skotern dog igĂ„r, nu stĂ„r den pĂ„ laddning sĂ„ jag och syrran kan fara och köra i eftermiddag. Önskar brorsan kunde skynda sig att laga sin sĂ„ jag fick lĂ„na den, vĂ„r Ă€r en tungkörd pansarvagnđŸ€

Frosstis
0

BestĂ€llt en söt sele till lilla C nu đŸ˜ŠHoppas den kommer passa! â€ïž Psst.. nĂ„gon som vill komma o klippa klor? đŸ˜›

RebeccaG
0

VÄSKHs nya klubbfinaler Ă€r nĂ€stan klart :3

| Youtube

Vovisch nr2
0

Har börjat tycka om DvĂ€rgvĂ€durar i fĂ€rgen blĂ„ (bara i den fĂ€rgen) efter att ha tittat pĂ„ youtube kanalen StormyRabbits. Hennes kaniner Ă€r sĂ„ söta!😍

NaDa...
0

ÅÄÄh, ni vet nĂ€r man ABSOLUT inte kan ta en till kanin, men att det just dĂ„ dyker upp sĂ„na överallt?

~ Kram Nadja ♄

Smilla Kanin
0

Wiiie! MĂ„ndag imorgon! Kan inte vĂ€nta!!😎đŸ€Ș

[Sockertoppens_kaniner]
0

#51 Vad hÀnder i morgon? :)

Fridaaaa
0

#50 KĂ€nner igen det! :P

Maleficum
4

I förrgÄr klÀcktes denna lilla skrattduve hona! En stolt pappa vakar över sin lilla bebis. TyvÀrr var det andra Àgget obefruktat sÄ hon kommer fÄ all uppmÀrksamhet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Smilla Kanin
1

#52 Min första trÀning och tÀvling med klubben! :)

missanÂŽs
0

SĂ„ förvĂ€ntansfull! Ungarna kan födas vilken dag som helst! đŸ€

[Sockertoppens_kaniner]
0

#55 Kul! Lycka till! :)

missanÂŽs
0

#57 Tack sĂ„ mycket! đŸ™‚

[Sockertoppens_kaniner]
0

#58 Skrev till #55, men lycka till till dig och din hona med! ;)

missanÂŽs
0

#59 Oj haha, sorry, men tack i alla fall! đŸ˜‚

[Sockertoppens_kaniner]
0

#60 :D

[Melbun]
0

Idag har vi flyttat en massa möbler sĂ„ nu har jag 3 st garderober i mitt rum + en byrĂ„ och tvĂ„ bokhyllor (lol) för att kaninerna ska ha mer plats i sitt rum đŸ˜‚ Stort och fint blev det iaf!

[AnimalLover1]
0

Åh typ varmaste dagen iĂ„r hĂ€r, underbart, kan det inte vara sĂ„hĂ€r typ varje dag haha!!â˜€ïžđŸ˜

Fridaaaa
3

Kaninerna har varit ute i hagarna sedan runt 9 tiden och kommer fÄ vara dÀr nÄgra timmar till :D

emms
0

Nu har jag tingat en liten blÄmantlad frassebebis som kommer hem till mig om ca 4 veckor, sÄÄÄ spÀnnande! Hur fin som helst och tydligen vÀrldens kelgris. Tycker tiden kan gÄ lite fortare nu faktiskt :D

Emma

Smilla Kanin
0

Ihh! SÄ lycklig jag Àr!

Nejko vann klassen! Det var 7 tÀvlande med:)

Lollo kom trea! Jag Ă€r sĂ„ himla glad! Deras allra första tĂ€vling! Mina bebbar!😍

bjÀllra
0

I morgon hÀmtar jag upp en japantecknad hane! Han Àr ett Är och blir min bara för 50-lappen. Jag hoppas att jag blir ett bra hem för honom. Med tanke pÄ priset Àr han antagligen inte sÄ tam, men jag har pratat med sÀljaren och hanen verkar sund ÀndÄ. LÀngtar!! <3

Mina kaniners insta: shiroandtotoro <3

Fridaaaa
0

Åh sĂ„ sugen pĂ„ gepardrex!

NaDa...
0

#53 Ja alltsÄ, gigantiska problem! Jag kan inte ta en hollÀndarkorsning, en hoppkorsninng OCH spara en frÄn min kull xD 6 kaniner i studentboende funkar inte riktigt ;D Hur vanloga Àr gepardrexar i Sverige nu riktigt? Tycker jag ser dem överallt!

~ Kram Nadja ♄

Peak303
7

AssÄ  Satt ute med Zapp i hagen inne pĂ„ gĂ„rden sĂ„ kom nĂ„gra barn fram frĂ„n nĂ„gon av lĂ€genheterna och frĂ„gar "Kan han gömma Ă€gg?".. đŸ˜‚

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Ludde_13🐰
0

#70 Gud va sött. Min kusin frĂ„gade de om min lille plutt oxĂ„đŸ˜‚

missanÂŽs
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Har haft ute Freja sen kl 3 idag och hon Ă€r fortfarande ute och skuttar i hagen. 5 timmar idag, har dessutom fĂ„tt mĂ„nga och jĂ€ttefina foton pĂ„ henne!👍

FĂ„r nog ta in henne nu för det börjar skymma

NaDa...
0

Har spenderat kvÀllen med nÄgra av mina bÀsta vÀnner, Crux Àr pÄ dag 28 och imorgon ska jag tÀvla! Tipp topp, trots att jag Àr nervös över Crux :S

~ Kram Nadja ♄

nikkifun
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Varit ute och fotat Ozzy idag! SvÄrt att fÄ honom att sitta still för allt Àr ju mer intressant Àn kameran xD

[Sockertoppens_kaniner]
0

Helt euforisk efter Jill-konserten! GAAAHH vad bÀst hon Àr!! :D

emms
0

TrĂ„kig lördagskvĂ€ll. LĂ€ngesen jag satt hemma pĂ„ en lördag
 Tur jag har finfint sĂ€llskap ;)

Emma

RebeccaG
5

Idag Ă€r det en vĂ€ldigt speciell dag. 
För idag Ă€r det Harrys 8-Ă„rs dag! 
Grattis pÄ födelsedagen Gubben

Detta Ă€r en pojke med hjĂ€rtat pĂ„ rĂ€tt stĂ€lle som alltid varit helt underbar, han Ă€r en pĂ„ miljonen och en kanin som man bara fĂ„r chansen att Ă€ga en gĂ„ng i sitt liv. En helt perfekt barnkanin och han blev min systers första kanin, för snart 8 Ă„r sedan. 

Harry Àr min avelslinjes "stamfader" och pappa till dom absolut bÀsta djuren jag fött upp. Han Àr Àven barnbarn till Loppan, som kom till PippiAdolf's nÀr rasen kom till Sverige.
Harry Ă€r en sĂ„dan fantastisk gammal man och en sĂ„n underbar vĂ€n❀

| Youtube

missanÂŽs
0

#77 Grattis Harry! đŸ„ł

NaDa...
0

Vaknade av en liten Crux som boade och födde ungar! Nu Ă€r man inte sĂ€rskillt sugen pĂ„ att fĂ„ till skolan mere
.

~ Kram Nadja ♄

Trebit
0

Uppe en timme tidigare Ă€n jag brukar för att ta igen lite pluggtid
 kaninen blev ju glad att se mig i alla fall!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges KaninvÀlfÀrdsförening

Maleficum
2

Kenzie har vÄgat sig ut pÄ grÀsmattan för första gÄngen sen han blev blind! Han tycker det Àr superskoj att skutta runt dÀr men han kommer in för att "kolla lÀget" innan han skuttar ut igen hela tiden.

emms
1

Fick bilder frĂ„n uppfödaren till min frassebebis som Ă€r strax över 5 veckor imorse đŸ˜ 

Han Àr sÄÄÄ söt och lÀngtar halvt ihjÀl mig tills han kommer hit!

Är det normalt att ha "buren" fĂ€rdig redan? Haha! Han kommer bli frigĂ„ende senare men vill ha nĂ„got först sĂ„ man lĂ€r kĂ€nna honom ordentligt innan đŸ˜ƒ

Emma

Storip
0

http://teckning.ifokus.se/discussions/552a14668e0e746987001002-rita-av-kanin

Tar gĂ€rna kritik pĂ„ bilderna i kommentar 8 🙂

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Maleficum
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Kaninmatta!
MÄste alltid kontrollera att han andas nÀr man vaknar upp till denna syn pÄ morgonen.

Han har en förmÄga att ligga pÄ sÀtt jag aldrig tidigare sett nÄn kanin ligga pÄ.

Frosstis
0

Var ute pĂ„ promenad med min hund, sĂ„ möter jag en grupp mĂ€nniskor med en papillon. Hunden drar jĂ€ttemycket mot min hund, och för att lösa det sĂ„ ryckte Ă€garen sĂ„ hĂ„rt i kopplet att hunden flög upp i luften đŸ˜• mĂ„dde sĂ„ dĂ„ligt av att se det, stackars hund

MiloochWIlliam
0

Var ute med min kanin idag och det var super mysigt. đŸ™‚

nikkifun
0

Efter ha lĂ„tit Ozzy springa runt lös i trĂ€dgĂ„rden i nĂ„gra timmar somnar han direkt efter att man sĂ€tter in honom i buren! Och eftersom vi skulle arbeta i trĂ€dgĂ„rden utanför hans bur försökte han hĂ„lla sig vaken för att se vad vi höll pĂ„ med, men det funkade ju inte för honom đŸ˜ƒ Det finns inget sötare Ă€n sömniga kaniner!

Maleficum
2

FÀrgade marsipan idag och av bara farten sÄ fick Fjant lite fÀrg pÄ sig ocksÄ.

Peak303
3

Bentley â€ïž

-'  Malin Hultman

Maleficum
1

Klippte pilen hÀromdagen sÄ testa att flÀta nÄgot av grenarna. Aldrig gjort det förut och har ingen aning om hur man gör men nÄgonting blev det.

#89 vilken sötnos! gulligt med de svarta prickarna pÄ ena sidan, ser ut som han varit in och nosat i aska.

Maleficum
1

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Varför slutar de göra som man vill bara för att man tar fram kameran? Försökte fÄnga Kenzies glÀdjeskutt men det gick sÄdÀr (nÄn som vet om man kan ta bort ljud helt pÄ youtube? Prata i telefon nÀr jag filma sÄ fick drÀnka det med musik).

Han har verkligen stenkoll pÄ omgivningen trots sin blindhet :)

nikkifun
0

#91 sĂ„ söt!! đŸ˜

Storip
0

MÄste bara skriva detta 

För tvÄ veckor sedan blev min kanin förlamad i bakbenen, bakkroppen och höften. Jag grÀt för jag tÀnkte att nu Äker vi till veterinÀren och dÄ blir det avlivning. Mamma tÀnkte ringa och boka avlivningstid.

Pappa stoppade som tur var mamma frĂ„n att ringa veterinĂ€ren och nu efter tvĂ„ veckor avvaktande mĂ„r hon bra och kan röra alla fyra tassar! :) 

(Vi vet inte om det var förlamning/nervskada/muskelskada eller vad detta berodde pÄ)

emms
0

#93 Selenbrist? đŸ™‚

Fick min första kanin, han blev tyvĂ€rr aldrig bĂ€ttre sĂ„ efter ett par besök hos vet och nĂ„gra mĂ„naders försök sĂ„ fick vi avliva honom. MĂ€rkte pĂ„ honom att han var deprimerad och inte ville mer efter ett tag. 

RÄder ju selenbrist i sverige och det pÄverkar muskler pÄ djur. Har hört att pÄ kaniner sÄ blir dom som förlamade i bakbenen. Andra djur fÄr svÄrt att stÄ och sitter ner liksom.

Vilken tur att det gick bra med den! đŸ‘

Emma

Storip
0

Jo det Àr sant
det kan det vara, vet du om det Àr lÀtt dÄ att det kommer tillbaka?

sara8282
0

#91  Underbar kanin!   Jo, man kĂ€nner ju igen det dĂ€r!   Tre av mina kaniner lĂ„g pĂ„ rad bredvid varandra utstrĂ€ckta som paddor och med ansiktena vilande pĂ„ marken. SĂ„g riktigt roligt ut, men hade jag inte vetat bĂ€ttre sĂ„ hade jag trott de var döda.

Skulle fota dem, och sjĂ€lvklart tar det en halv sekund sĂ„ sitter alla tre vid burdörren och tittar pĂ„ mig istĂ€llet!

emms
0

#95 Vet inte om det Ă€r större risk för dom att fĂ„ det igen men finns en del grönsaker som har högre halt selen, broccoli, vetegroddar, vetekli och tomat Ă€r nĂ„gra av dom. Man kan ju ge detta lite oftare kanske sĂ„ fĂ„r den inte brist igen đŸ™‚

Vetegroddar för övrigt Àr en riktig supermat, innehÄller det mesta kroppen behöver i vitaminvÀg!

Emma

Storip
0

Visste inte att man kunde ge kaniner tomat
tack för tipset 🙂 Broccoli har de fĂ„tt en massa av 👍

emms
0

#98 Kan kan man men inte sĂ„ mĂ„nga som gillar det vad jag har mĂ€rkt đŸ˜‚

Emma

Storip
0

#99 Ska pröva pĂ„ direkten 😂

Fridaaaa
2

#98 Var försiktig med broccoli! Är kĂ„l = kan ge gaser = inte bra för en kanin.

RebeccaG
0

#100 Köp flytande selen istÀllet och lÀgg i fodret.

| Youtube

Storip
0

#101 De fÄr inte allt pÄ en gÄng utan mer i mÄltider
typ liten bit vid frukost liten bit mitt pÄ dagen osv.

#102 Var köper man det? :)

Alliesson
0
Fridaaaa
0

#104 ?

Alliesson
2

Den hÀr sötnosen flyttar hem till mig om 6 dagar! Elida's Vanilla Twilight heter hon men kommer att kallas Signe. LÀngtar!:)

Alliesson
0

Oj, ett tomt inlÀgg blev det?

Storip
0

NĂ„gon som vet hur man bestĂ€ller ringar nu nĂ€r SKAFs hemsida tyvĂ€rr inte fungerar? 😕

Fridaaaa
0

#108 Kollat pÄ deras tillfÀlliga sida?

Storip
0

RĂ€knad ringar under denna punkt? 😎

‱ Material och Championat

Maleficum
2

Imorgon blir stora bakdagen med planer för ca 100 bullar (hÀlften kanel och hÀlften kardemumma), gluten och laktosfria chocolate chip cookies och en prinsesstÄrta. :D

Storip
0

FortsÀttning pÄ #93

Lilla Amanda har magrat vĂ€ldigt mycket under sjuktiden :( Är detta tecken pĂ„ selenbrist?

--

Sedan har min mamma klantat sig igen och slÀppt ut henne i samma Hage som Oliver, min okastrerade hane.

Fridaaaa
0

#111 gluten och laktosfria chocolate chip cookies - lĂ€t gott! har du receptet pĂ„ dem? đŸ˜ƒ

emms
0

#112 Om hon inte kunnat gÄ sÄ Àr det ju svÄrt att fÄ i sig mat. Tycker du borde ringa vet och se sÄ det inte Àr nÄgot mer allvarligt. Och kolla med vet om hon Àr i rÀtt skick att bli kastrerad. SÄ slipper ni ungar.

Emma

Storip
0

Vi har stödmatat henne med mer Àn hon egentligen ska ha och hon fÄr fortsÀtta med mera mat Àn vanligt ett tag till. Vill dock inte kastrera henne.

Maleficum
0

#113 HÀr Àr receptet :)
150 g laktosfritt smör eller margarin
2 dl farinsocker
1 Àgg
5 dl maizena
4-5 msk kakao
50 g mörk choklad, 70%

SĂ€tt ugnen pĂ„ 175Âș. Rör smör och socker smidigt. KnĂ€ck Ă€gget och blanda det vĂ€l. Sikta i maizena och kakao, rör om ordentligt sĂ„ att det blir en deg. Arbeta in den grovhackade chokladen. Rulla smĂ„ bollar (15-20 st) och lĂ€gg dem pĂ„ bakpappersklĂ€dda plĂ„tar. Tryck ut bollarna nĂ„got med en gaffel. GrĂ€dda ca. 10 minuter.

Jag anvÀnder smör dÄ jag tycker kakorna fÄr bÀttre konsistens av det och chokladÀlskare som jag Àr brukar ha 100g mörk choklad i. GrÀddar man de kortare tid eller gör större kakor av det blir det mer som kladdkaka i konsistensen. Har Àven vid vissa tillfÀllen blandat i citronskal och lite citron i dÄ jag Àr extra svag för citron och choklad. Ska nÄgon gÄng testa att ha lite grovhackade rostade hasselnötter ocksÄ (japp, jag gillar att experimentera och Àndra i recept).

Elsaharr
0

Oj sÄ det regna hÀr. Min lille plutt blev ju rÀtt blöt XD Vad har ni haft för vÀder?

Zingo ;D

Fridaaaa
0

#116 Tack :D

Frosstis
1

13 maj var den bĂ€sta dagen i mitt liv đŸ˜đŸ˜­

[Nikita14]
0

#119  BerĂ€tta mer!   đŸ˜ƒ

NaDa...
0

Varför ska jag ha sÄn otur? LÀngtade sÄ efter att ha en egenupfödd bÀbis att hoppa med igen, men universum vill inte att jag ska ha fler kaniner uppenbarligen dÄ katten tog honom igÄr. :(
Godnatt lille Bert ♄

~ Kram Nadja ♄

Maleficum
0

#121 usch vad trÄkigt :(

HÄller pÄ att försöka klippa Kenzie men det gÄr inge vidare, har ett antal bitmÀrken i armen nu och han ser riktigt lustig ut delvis klippt och med stora tussar pÄ andra hÄll. Och vet verkligen inte hur jag ska lyckas klippa honom mellan bakbenen för han fÄr fortfarande panik nÀr jag försöker lÀgga honom pÄ rygg! (Ingen trans för honom). Blir det inte bÀttre Àr jag rÀdd jag blir tvungen att cedera honom vid varje klipptillfÀlle och det kÀnns inge skoj.

Storip
0

HĂ€mtat hem en liten kanin idag som ska hjĂ€lpa mig i projektaveln 😍 Lilla Sara heter hon, iallafall tillsvidare

#99 MĂ€rta Ă€r riktigt förtjust i tomat 😃 Ă€r förövrigt hennes födelsedag idag

Fridaaaa
1

Vet inte om jag ska skratta eller grÄta Ät vissa mÀnniskor

Frosstis
1

#120 Hehe, jag var i Stockholm och sÄ trÀffade jag 5 seconds of summer, gillar dom jÀttemycket aldrig vart sÄ lycklig ! :D

Storip
0

#125 Åh sĂ„ skojjigt! 👍

Frosstis
0

#126 Jaa😭

missanÂŽs
0

#124 HĂ€nt nĂ„got sĂ€rskilt? đŸ€”

Maleficum
0

FÄr hem hundarna idag efter att ha varit hundlös i fyra dagar. BÄde skönt och jobbigt att inte haft hund nÄgra dagar.

Fridaaaa
0

#128 MÀnniskor som tror att de kan göra som de vill.

Smilla Kanin
0

Är sjuk idag sĂ„ kaninerna fick komma in lite. SJLÄVKLART ska Lollo kissa i sĂ€ngen sĂ„ att det gĂ„r igenom hela madrassen! Hon ska alltid kissa vid varje inomhusbesök! Senast kissade hon i min jacka
.

[Sockertoppens_kaniner]
0

Idag ska bebbarna vaccineras. Alltid lite spÀnnande att var hos vet oavsett anledning. :)

Frosstis
0

Charlie har blivit inlagd hos blĂ„ stjĂ€rnan för tvĂ„ dygn nu đŸ˜­đŸ˜­

[RC1393]
1

10 stycken korsningar white/fransk vĂ€dur födda😍 Ingen överraskning gĂ€llande fĂ€rg, alla Ă€r otter svart.

Vovisch nr2
1

#133 LĂ€ste det pĂ„ din blogg, önskar honom lycka till och hoppas han snart blir bra igen!đŸŒș

Maleficum
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Kenzie utför lite kvÀllsyoga.

Vovisch nr2
0

#136 Vad söt😍

MiloochWIlliam
0

Ska spela tvĂ„ matcher i helgen! Och sen sĂ„ ska jag mysa med min kanin och hund. đŸ™‚

ninen DH
6

HĂ€r tĂ€nkte jag ta en liten bild pĂ„ den svarta ninen lĂ€ngst bak, men sĂ„ kom nĂ„got farande framför genom luften

Storip
0

#139 Naaaaw 😍😂

Maccas100
0

Är det nĂ„gon som har lite erfarenhet av rasen Japan?
Har googlat lite, men hittar inte sÄ mycket(och vet ej vad de heter pÄ engelska).
Jag vill frÀmst veta hur de Àr i lynnet?

Peak303
1

#141 Skicka PM till skaparen av denna trĂ„d, hon föder upp rasen japan đŸ˜Ž

-'  Malin Hultman

Peak303
0

TĂ€nk vad tiden gĂ„r snabbt.. Idag skulle denna fina tjej ha fyllt hela 6 Ă„r gammal. Men tyvĂ€rr fick jag inte ens 4 Ă„r med henne dĂ„ hennes livmodercancer tog henne ifrĂ„n mig.. đŸ˜­

Saknade finaste Dell â€ïž

-'  Malin Hultman

melonen
0

Vad synd💔

JĂ€tte fiin bild😇

jela96
0

Kaninstatus idag.
Milton börjar kunna vara helt lös pÄ gÄrden under uppsikt och har Àntligen fattat att han inte ska in i grannarnas buske.
Daria har börjat fĂ„ ett hemskt tonĂ„rs temperament och börjat vakta  buren.
Dalton Ă€r sĂ„ otroligt social och har Ă€ven börjat pussa mig đŸ˜

Missa inte MĂ„nadens dvĂ€rgkanin  - SajtvĂ€rdinna pĂ„ dvĂ€rgkaniner
Bunnysta@instagram

Frosstis
0

Vet ni nĂ„gon kaninutstĂ€llning i göteborg? đŸ˜ƒ GĂ€rna dĂ€r man kan stĂ€lla ut icke-godkĂ€nda kaniner

Storip
0

Hemma efter juniorutstĂ€llningen i Berga igĂ„r..gick skitdĂ„ligt men men.😛 Alltid kul pĂ„ kaninutstĂ€llningar oavsett hur det gĂ„r 😂

--

En frÄga,

NĂ€r jag lĂ€mnar halm/annat bottenströ till min hona Lillan puttar hon in allt i sovrummet sĂ„ hon sitter direkt pĂ„ burens plastbotten. Jag lĂ€mnar in mer strö/halm och in med ALLT i sovrummet, nu Ă€r sovrummet fullt och hon puttar in allt till kanten av rummet dĂ€r hon har sin mat och vattenskĂ„l. TĂ€nker att om nĂ„gon djurpolis kommer nu kommer de att anmĂ€la mig för djurplĂ„geri för att hon inte har nĂ„got i botten av buren
jĂ€tte orolig.

Hon gör samma sak i transportburen, all halm i kanten sÄ hon ligger pÄ hÄrda plastbotten. Hon verkar gilla att ligga med hÄrt underlag men det ger vÀl trycksÄr?

Fridaaaa
2

Fy *** för oansvariga personer som köper sÀljer köper sÀljer kaninerna! NÀr ny kommer in Äker den gamla ut. Stackars kaniner sÀger jag bara.

[Sockertoppens_kaniner]
0

Safir Àr i full gÄng med att boa. Nu kommer de nÀr som helst! :D

emms
0

#147 Min hane Ă€r likadan. Han vill helst ligga pĂ„ plastbottnen. Medans den andra jag har helst ligger pĂ„ mjuka underlag, helst nerbĂ€ddad under ett tĂ€cke đŸ˜‚

Antar att dom har sina egna preferenser. Men skulle nĂ„gon komma ut och kolla skulle du inte fĂ„ nĂ„gon anmĂ€rkning. Du har ju strö till henne, det Ă€r ju hon som vĂ€ljer att inte anvĂ€nda det đŸ™‚ Precis som kor har strö pĂ„ sina liggplatser, men ingenting pĂ„ spalten. Och det finns ju de kor som föredrar att ligga och sova pĂ„ spalten ocksĂ„ đŸ‘ Du kan ju inte stoppa henne frĂ„n att putta bort ströet liksom.

Emma

Storip
0

NĂ€ det Ă€r klart att jag inte kan stoppa henne frĂ„n att ha ströet sĂ„ som hon vill ha det 😉Jag gillar ocksĂ„ att sova pĂ„ hĂ„rda underlag precis som min hona 😂

Smilla Kanin
0

Är sĂ„ himla sugen pĂ„ att göra om kaninernas Hage till en Hage dĂ€r de kan vara hela dagarna! Det blir nĂ€sta projekt, hehe xD

MiloochWIlliam
0

Snart Ă€r det sommarlov! â˜€ïžđŸ„ł

Frosstis
0

Himla kul dag idag, vĂ„r skola har en egen grej som heter "guldsköldsgalan" :)) dĂ€r lĂ€rare han nominerat elever till olika priser sĂ„ som fotografering, grafisk design, dokumentĂ€r osv. JĂ€ttekul! Dessutom sĂ„ blev det lite pajkastning pĂ„ lĂ€rare
 hela temat var Grease sĂ„ "programledarna" spelade sandy och danny xD men det bĂ€sta av allt var gratis lĂ€sk och sockervadd och godis o bakelser osv

[Sockertoppens_kaniner]
0

#154 Vilken hÀrlig skola! :D

Diskussionen har nÄtt max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
InlÀgget Àr lÄst för nya kommentarer