Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 381 ggr
lolaisdenied
0

besviken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag köpte Theo skulle jag få; härstammningsbevis, lite foder & skötselråd.
När jag hämtade honom så sa hon att hon skulle skicka härstammningsbeviset och skötselråden via mail. Vet inte varför jag inte fick övergångsfoder, frågade aldrig varför jag inte fick det..
En vecka senare skickade hon skötselråden.
Nu har det gått ca 6 veckor och hon har inte skickat härstammningsbeviset ännu. Trots att jag har skickat mail och sagt att jag aldrig fått det, har inte ens fått något svar. Verkar kontigt om hon inte läst mitt mail, skickade det för ca 2 veckor sen…
-besviken-

emmsaaan
0

Jobbigt med såna människor!

lolaisdenied
0

#1 Kan vara för hon är uppfödare och inte hunnit med riktigt, men ja varför inte skickat med det från första början?:S

KvirrZ
0

Har du inte nummer så du kan ringa?
Jobbigt =/

- Mvh Emma

lolaisdenied
0

#3 jag avskyr att ringa.. :/ hon sa man kunde kontakta via mail…

Sotis
0

Jobbigt=/

[Zoie]
0

Jobbigt :(

lolaisdenied
0

Det är inte själva härstamningsbeviset som är viktigt för mig utan att jag vill veta Theos födelsedag ^^

Tycker det är ganska så dåligt att jag inte fått det ännu och att hon inte svarar på mailen. Fast hon har säkert någon anledning…

johanna_loveAnimals93
0

Det är väl klart att man vill veta när ens kanin fyller år! Och ett löfte är ett löfte. Mysko människa.. :S

lolaisdenied
0

#8 Antar att jag får vänta och se. Skickade ett till mail igår, hoppas hon svarar denna gången..

emmsaaan
0

annars är det bara o bita ihop och ringa. jag hatar också att ringa, men ibland så har man inget val.

johanna_loveAnimals93
0

Jag hatar också att ringa ^^

Lippo
0

Hoppas det löser sig :)

lolaisdenied
0

#10 jag tycker inte ens om att ringa till vänner/familj! avstår nog hellre:S

#12 :D

Nicolina
0

#13 Har du ingen förälder/annan vuxen/kompis som kan ringa åt dig då? Du måste ju inte nödvändigtvis ringa själv om nån annan kan hjälpa dig…!

Tycker det låter som en oseriös uppfödare… själv är jag supernoga med att skicka med övergångsfoder, skötselråd, matlista, infoblad om SHF, en liten personlig lapp om vilken hamster de nu är ägare till och så självklart stamtavlan! Allt för att ge mina hamsterbebbar en bra första start i sitt nya hem!

lolaisdenied
0

#14 mja jag får nog göra det själv om hon aldrig svarar på mailen..

Hon har kanske fullt upp eller något.. vet inte

Nicolina
0

#15 Ok, synd att hon aldrig svarar! Förstår att det känns tråkigt att inte få reda på födelsedag… jag vet ju inte heller exakta datumet för Buffis då han ju kommer från djuraffär!

lolaisdenied
0

#16 antar man får hitta på en dag som man tycker är lämpligt datum för kaninens födelsedag (:

Tisdus
0

Det går väl kanske att räka ut när han är född? Om du tar från det datumet du hämtade honom, och om han t.ex. var 7 veckor då räknar du sju veckor bakåt och så har du ett ungefärligt datum. :)

Zvintos
0

Annars kan du alltid fira den dagen han kom hem till dig, ifall du nu inte får tag på uppfödaren.

lolaisdenied
0

#18 jag vet på ett ungefär men skulle vara roligt att veta exakta datumet:)

#19 aw det skulle varit gulligt!:)

myriis
0

Jag tycker du ska kontakta uppfödaren! Visst kan det vara "läskigt", men ja, det ska ju inte gå så långt att du inte vet när din kanin är född.

Lycka till och hoppas hon svarar på mejlen/ telefon (:

ciss
0

Tycker att du ska ringa. Lycka till.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Noa-Nisse
0

kanske sa uppfödaren att du skulle få härstammningsbevis för att det är mer lockande än en kanin utan det.. sen "hoppas" hon kanske att man glömmer bort att man inte fått det..

jag vet inte.. men det kan ju vara så,, det finns dumma människor.. men man hoppas ju att uppfödaren verkligen har en bra anledning till varför..

Medarbetare på Hundar.ifokus

lolaisdenied
0

#21 & 22 tack, får väl göra det om hon aldrig svarar på mail..

#23 Det står på hennes hemsida att hon skickar med härstamningsbevis. Tror nog att hon har det, men vet inte varför jag inte fått det ännu..

xCYANIDEx
0

du borde defintivt ringa! eller om du inte kan/vågar, be någon ringa åt dig? för det är lättare att nå folk via tele än mail oftast. pröva! du har rätt att få det. vänta inte ut med det

Sosso
0

Tycker att du ska ringa, helt klart. Lycka till :)

lolaisdenied
0

Väntar till slutet på veckan, har hon inte svarat så ringer jag.
Tack för ert stöd:)

lolaisdenied
0

Tänkte bara berätta att igår fick jag mail från uppfödaren med härstammningsbeviset. Det visade sig att hon hade varit på operation =/ Som jag trodde så var det av en god anledning som hon inte svarat. Hon bad om ursäkt för hon inte skickat det är och frågade hur allt gått med Theo och om där fanns några nya videos på Theo som hon kunde få se:D

sputtnick_plexus
0

Jobbigt :(

[Niike]
0

#28 Så bra att det löste sig:) Jag fick inte heller Alphas h-bevis först för uppfödarens skrivare var trasig. :S Sen mejlade jag men den hade inte fixat sig än:P Och sen hade hon glömt det, men tillslut fick jag det på posten iaf^^

#0 Söt nosbild! <33

Clariiz
0

Vad skönt :) Men stackars henne . :/

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KvirrZ
0

#28 stackars henne men skönt för dig nu iaf :)

- Mvh Emma

[mangaa]
0

Ah , tråkigt :/
Man ska inte lova om man inte kan hålla!

KvirrZ
0

#33 Om du läser så har lolaisdenied skrivit varför ;)

- Mvh Emma