Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 583 ggr
Evelina!
1

Tillfällig bur?

Har ordnat med transport av en kanin tills i helgen, problemet är att jag inte har någonstans att hålla kaninen (jag bor för tillfället i lägenhet och har begränsat med plats) tills jag kommer hem igen, så jag funderar lite över vad jag ska göra så att jag kan få hem henne utan att behöva åka alltför långt. Kompostgallerhage har jag som alternativ, men vad kan jag ha för att skydda golvet? Gärna något som går att köpa på närmsta stormarknad då det är det jag har tillgång till. Presenning? Kom med era bästa tips? på förvaringsmöjligheter för kaninen så blir jag otroligt tacksam.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Em_
0

Vad är det för golv? Om det inte är ömtåligt hade jag bara lagt ut tidningspapper och försökt med toalåda.

Evelina!
0

Det är parkett, därför är jag lite kinkig med underlaget…

Kaninhoppare
0

Vaxduk? Lite halkigt kanske :/

Medarbetare på Jättekanin

Evelina!
0

Tuggas inte vaxduk sönder? Funderar på att låta henne bo lös på balkongen i värsta fall.

Kaninhoppare
0

Om du köper ett stort stycke och ser till att spänna ut det ordentligt så borde det väl funka? Så att det inte är något att få tag i, menar jag :)

Evelina!
0

Ja det är ju smart… Hm, ska försöka tänka på saken.

Kaninhoppare
0

Hoppas det löser sig!

[kaninkul]
0

Hade också det så i ett tag. Tog en gammal filt med tidningspapper över. Funkade ju ett tag men inget bra i längden. ;)