Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 576 ggr
[Indii]
0

Brunstig

Min hona på knappt ett år är oerhört brunstig just nu. Hon förföljer min hane (kastrerad) som en skugga, skvätter kiss överallt, pluttar överallt, och är allmänt uppjagad.  Både jag och hanen börjar tycka att detta är påfrestande. Hur länge kan jag förvänta mig att detta kan pågå? Det började för en fyra-fem dagar sen. Ska jag sära på dem? Hon blir ju själv väldigt uppstressad av detta, speciellt när hanen inte besvarar hennes kärlek.

(Jag ska kastrera henne i höst).

Tacksam för svar!

RebeccaG
0

Jag har en hona som brunstade näst intill oavbrutet i 18 månader, fram till hon fick sin kull. Jag tycker att du ska sära på dom ifall hanen tycker det e jobbigt och kastrera henne nu. Ju tidigare desto bättre, dessutom om hon har det så jobbigt.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Indii]
0

Ok!  Detta har hänt en gång tidigare, dock inte så intensivt som nu. Då tog det drygt en vecka innan hon lugnade sig om jag minns rätt. 18 månader låter väldigt tufft. Jag får hoppas att det ger med sig snart, trots att det är "värre" nu.   Än så länge verkar hanen se ut att ta det ganska bra, han ser ut att sucka lite, och är väl inte överlycklig över all beundran han får.  Jag försöker ha henne i knäet m.m. så att han får lite andrum. Vill absolut inte att de ryker ihop.  Blir det för jobbigt för honom särar jag på dem.

Jag ska ställa ut henne, därför kan jag inte kastrera henne nu.

RebeccaG
0

#2 Min hona hade först enstaka brunster som varade någon vecka, men dom blev bara värre tills det va i principen non-stop. Så jag skulle kastrera så snart det bara går för att spara din hona besvären :)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube