Vad andvänder ni?
Vad andvänder ni för:
- Pellets
- Hö
Jag ska snart beställa hem Oxbow Pellets och Oxbow Timothy Hay 😎
Pellets: Selective Hö: Köper från bonde så vet inte exakt vilket hö det är förutom att det är fint hö😊
Pellets- favoritmaten för kanin och marsvin (pellets) Hö-nu har vi lite akut hö från Dogman :( men vi ska så snart som möjligt köpa från bonde, någon som har bra hösäljare i Skellefteå?
Pellets: Versele-Laga Cuni Complete adult. Hö: Lissma Gård ekologiskt, varierat med Oxbow Timothy Hay.
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#3 kurt vernesson köper jag ifrån😊
Pellets: Selective/carrier blandat Hö: bonde
Zingo ;D
#1 var bor du? Har flera påsar Oxbow Timothy Hay som bortskänkes. Färskt och oöppnade påsar. Mina ninisar får hö från bonde numera så de har ratat köpeshöet. Jag bor i Stockholm.
Pellets: Edel. Plus havre för mellerudsungarna.
Hö: Från bonde
Pellets: Just nu blandat då vi har det vi fick med till Bella kvar sen vårat foder och sådant mamma get oss under kris. Hö: köpt från djurbutik i Jönköping super bra hö faktist inget skit hö endå. Har lite krav på mitt hö att det inte ska vara mjukt utan kraftiga strån. Båda tjejerna gillar det även våra marsvin :)
#5 tack för svaret! Var bor/finns Kurt? Hur mycket kostar det? Ska man ringa dit och "beställa"? ;)
Pellets: Just nu blandat då vi har det vi fick med till Bella kvar sen vårat foder och sådant mamma get oss under kris. Hö: köpt från djurbutik i Jönköping super bra hö faktist inget skit hö endå. Har lite krav på mitt hö att det inte ska vara mjukt utan kraftiga strån. Båda tjejerna gillar det även våra marsvin :)
Pellets: Bello Hö: Från bonde
Pellets: Cuni Adult Complete
Hö: Oxbow
Pellets: Rabbfor, rabbit royal och brit Hö: Köper från bonde
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Pellets: inget
Hö: det vi slår själv (med lie och hässjat) eller det morfar slår (med lie och hässjat)
l'm back
#7 Jag bor upp i norrland, i Dorotea, Västerbott'n
Pellets: Stampe till de som får
Hö; Hösilage nu senast, vanligtvis köper jag torrhö från en bonde 16 mil bort.
Hö - Köps hos ekologisk bonde. Grovt, grönt & luktar som hö ska! Pellets - Köper Edel kaninpellets vid en kvarn i närheten och Rabbit Royal brukar jag köpa via eBay!
Pelletsen jag använder är rabbfor. Det funkar bra på min kanin, han tycker om det och håller sig i bra hull. :) Höet kommer från en bondgård. :)
#16 synd, på höet alltså, lite långt…
Pelletsen som jag använder just nu är från Djur&Natur.
Höet jag använder är från oss själva som är ekologiskt och med bra näring :)