Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 533 ggr
[Nampheet]
0

Kartong?

Är det okej att ha en kartongbit i buren eftersom jag hade tänkt göra egna leksaker och då var man tvungen och ha kartonger och toalett rullar

fsigge
0

Ja, det skulle inte vara några problem. Kartongen är ju fortfarande kartong om det är i en leksak eller jag förstår inte?,.

Frida

Henni-Chan
1

Skulle dock tänka på att inte ha kartong som har fått målarfärg på sig inte heller påklistrad plast och liknande. Men helt vanlig karton som t.ex. flyttkartonger går utmärkt! 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

nawalmousa
1

Det kanske är lite lönt att göra så för dem förstör de ändå, mina kaniner hade förstört den iaf:)

Sussi Sörensen
0

Brukar lägga lite gott ex solrosfrön, pellets eller annat torrt i toarulle, bocka in ändarna så det inte trillar ut. Då får de lite att arbeta med…;-)

Sussi Sörensen
0

Jo, har även satt fast en anpassad kartongbit på utsidan av burdörren med buntband, för att de inte ska fastna med baktassarna när de hoppar ut. Nu har jag dock en brygga/bro de går ut på då jag bytte bur (tvåvåningsbur).

smellcaramell
1

min kanin dödar toalettrullar på typ 10 min men älskar att kasta runt de när det är hö i dom, så han kan få en toalettrulle/varannan månad, men tar oftast ut den när höet tagit slut.. annars är det ingen rulle kvar alls även om han har massa kvistar att gnaga på ;)

emms
0

Min kaninunge på 11 veckor äter kartong så han får vara utan 😂 Tydligen smakar allt gott! Kartong, mattor, pizza, buntband, ättika, bittermandelolja osv. Knäpp!

Emma

[Marsvinspluttochkaninsele]
0

våra  tjejer älskar kartong 🤪har mycket kartong hemma faktist så bara att bita på 🙂