Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 531 ggr
BlackandBlue
0

Ute året om - bur

Ni med era kaniner ute året om. Hur har ni det med bur till den/dem? behöver huset vara isolerat?  

Ska bygga en året runt bur nämligen. Kommer ha husdelen uppe från marken och sen en hage-del.

men har hört lite olika om det här med att ha huset isolerat så hur har ni det och vad är era åsikter?

kram

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Ravynsfair
0

Jag har burar som är både isolerade och inte, funkar lika bra vilket som! 
Fyller på ordentligt med halm i bodelarna och har hitttills inte upptäckt någon skillnad på måendet hos kaninerna, då har jag ändå två gammelgubbar (8 & 9,5år) i den oisolerade buren :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Elsaharr
0

Vi har ingen isolerad bur, men de får massor med halm på vintern. :) Vi hade dock en isolerad förut, men tycker dock inte att det var någon skillnad på kaninernas mående. :)

Zingo ;D

Fridaaaa
0

Nej behöver inte vara isolerade.
Minst tre heltäckande väggar.
Upphöjd på vintern
Måtten måste vara minst godkända mått på den upphöjda delen dvs Hage plus bur räknas nte tillsammans vintertid

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Storip
0

Vi har en Hage som de får vara i hela tiden. Sedan proppar vi husen fulla med halm . Halva buren är isolerad och andra halvan inte isolerad. 🙂

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

BlackandBlue
0

okej tack för era svar :)

#3 har du koll på vad det är för mått eeller har du länk om vart jag kan hitta dem ?^^

// Claudia Bertheau

Love Lejonhuvadekaniner
0

Det bästa jag anser är att inte ha isolerat för det kan isolera kyla ist för värme. Stoppar gärna in mer hö/ halm:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

BlackandBlue
0

#6 tack så mycket :)

// Claudia Bertheau