Kaninhoppning - Störst i Sverige?
Är kaninhoppningen stor utanför Sverige och utanför Skandinavien?
För några dagar sen så kollade jag på ett program på teven där de handlade om djur som gjorde konstiga/annorlunda saker och då fanns det bla med en kanin som hoppade hinder.
Detta var i England och pojken som hoppade med kaninen var den enda i landet som hopptränade (sa "prataren"-kommer ej på vad det heter). Hans kanins hade hoppat som högst 90 cm tror jag.
Han hade upptäckt kaninhoppningen när han hade varit i Sverige, de nämnde även Sverige flera gånger. Det nämnde bla ett VM i Kaninhoppning i Sverige som han ville vara med i antar jag.
Är kaninhoppningen störst i Sverige??
Kastanjegårdens Kaniner
Jag tror det.. Jag har iallafall hört att det var Sverige som "kom på" Kaninhoppning 
Stort i danmark också tror jag
Woho! Go Sverige! :D
SKulle varit roligt om fler länder också hängde med ;D
Precis som #1 säger så tror jag också att sverige kom på det, men i danmark är det också väldigt stort, dom har de flesta rekorden också:D
Sverige, Danmark, Norge & Finland är de få länder som faktiskt har de seriöst. Storbritannien försöker ju iallafall.
Som de andra sagt var det vi i Sverige som skapade kaninhoppningen och vi är även de största, med Danmark tätt efter skulle jag tro?
Not your mom, not your milk.

#5 Säger samma sak, Sverige ligger i topp, Danmark tätt efter och även Norge. Finland är också på språng! :) Engelsmännen försöker men har inte kommit så långt i utvecklingen.. :P
England har alltid varit efter. :P

#7 Hahaha xD
Tror nog som de andra, Sverige kom på det och är störst. :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Även i Tyskland finns Kaninhoppning ;)
#9 Tråden är från 2009 😎
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt