Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 683 ggr
Annica med Kevin
0

Orolig

Kastrerade vår fina Sessan igår och hon vägrar dricka och äta. Har stödmatat henne med Critical Care men nu har det gått mer än 1 dygn så jag ringde veterinären som tyckte vi skulle åka dit så min man är nu på väg.

Hur länge har det tagit för era kaniner innan de börjat äta efter kastrering? Hur länge stödmatade ni?

När vi kastrerade vår hane var det inga som helst problem men kastrering av hona är ju lite mer komplicerat.

Fridaaaa
0

Kastrerat en hane, Han stödmatade jag bara på kvällen (kom hem vid 16 tiden) sedan åt han själv. Hade en skål med cc dagen efter som han kunde ta med.

Hoppas att det går bra!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annica med Kevin
0

Helt ofattbart hur orolig man blir. Så otroligt jobbigt att jag inte kan åka med henne själv också.

Fridaaaa
0

#2 Förstår dig 😕

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annica med Kevin
0

Hon blev inlagd vår lilla sötnos. Hoppas få hämta henne imorgon.

Hennes kompis, vår hane sitter bara i sin bur och verkar jätteledsen. De brukar ju hoppa fritt i huset på kvällarna, hoppa upp i soffan osv men igår gick han inte ur buren, han saknar henne, stackarn.

Smultrondraken70
0

Vår hona var väldigt medtagen efter sin kastrering. Hon matstrejkade i säkert två dygn och vi stödmatade var 3-4 timme dygnet runt innan hon kom igång att äta. Skönt att dom la in er tjej, jobbigt när dom inte kommer igång att äta:( lycka till!

Elsaharr
0

När min hane kastrerades åt han bara hö och vatten. Men han var rätt snurrig typ ;D Efter en dag åt han som vanligt ingen:) Hoppas det går bra!

Zingo ;D