Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 537 ggr
[Anonim]
0

Bör ja oroa mig?

Innan va det ett pälsbo, nu har hon grävt över massa massa hö över bör ja oroa mig?…. Man ser bara lite av själva pälsen hon lagt..

jela96
0

Låter som hon boar! Nej du behöver inte vara orolig.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[Anonim]
0

Men hur går de för ungarna då? Hur ska hon amma dom när hon täckt över dom helt?

jela96
0

2# Kaniner bygger bo innan de föder ungarna.  Sedan kommer hon lägga ungarna där i. När hon diar kommer hon ställa sig över boet.

Är detta en planerad kull?

Bunnysta@instagram

[Anonim]
0

Men ungarna är redan födda igår och ja det var den. jag tror inte ungarna kommer ta sig upp alls för de är alltså hur mycket hö/halm/spån som hon grävt över dom. Hon kanske "förbättrar " men har aldrig sett dom göra på de sättet.. Mer päls hade hon dragit över dom imorse iaf

redsteinedrose
0

Du kan hålla koll på henne men jag tror hon bara försöker skydda ungarna genom att bilda en "håla" åt dem. Det viktigaste är att se att dom får dia, men jag tror inte det är något fel på hennes beteende. ^^

jela96
0

Oj jag missade att ungarna var födda! Men säger som 5# Det är nog ingen fara, hon vill antagligen skydda ungarna men håll lite extra koll om du är orolig.

Bunnysta@instagram

[Frida Rydberg]
0

Min hona gjorde likadant och säger som de andra att håll lite extra koll. Jag upptäckte att en av ungarna hamnade "en våning ner" i boet så den fick inte mat en dag, jag lyfte upp den och såg till att de inte kunde komma ner så lång och sen gick det bra för allihop :)