Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2174 ggr
Fridaaaa
0

Hur skyddar ni?

Hur skyddar ni sängen om ni myser med kaninerna där, från kiss?
Messi har kissat två gånger på lakanen sedan han kom hit för 1 vecka sedan, går genom till madrasserna 😕

(kastering kommer ske efter sommaren när han är tillräckligt gammal)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ElmerKrudd
0

Går ju att köpa kisssäkra lakan på apoteket som du skulle kunna köpa :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[Nikita14]
0

Mina kaniner är inte i sängen,  men kan rekommendera dessa, som jag hade till mina barn när de slutade med blöjor   http://www.drynites.com.au/bedwetting-products/mattress-protectors

Kostar ca 50 kr för 7 st och finns på tex Willys och Ica.

Fridaaaa
0

#1 Aldrig sett lakan på apoteket. Hittade inga på deras sida heller. Länk?

Facie
1

Förbjud honom att vara i sängen ett tag bara så försvinner det.

Pretty wise //

Fridaaaa
0

#2 Blir väldigt dyrt med såna tyvärr. Och är två 80 madrasser (160 säng). De går väl inte direkt att tvätta?
Men tack ändå!

Fridaaaa
0

#4 Han är bara 8½ vecka. Vill inte sitta på golvet varje gång jag myser med honom fram till september/oktober när han ska kastreras.

Ravynsfair
0

Lär dig se tecknen han gör innan han kissar :)
Har ofta Harry i sängen och han åker ner ögonaböj när jag ser att han tänker kissa. 
(då skuttar han till sin låda, kissar och kommer sen tillbaka)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Fridaaaa
0

#7 Han visar inga tecken innan. Försökt se men ingenting. Han bara sätter sig och gör det, och sedan är det full fart igen :/

ElmerKrudd
0

Jag frågade personalen på apoteket :) är alltså engångslakan :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Fridaaaa
0

#9 Engångslakan blir lite för dyrt att ha ett nytt dagligen dessvärre, men tack ändå 🙂

Facie
0

Men om han får lära sig att man kan kissa där kommer han ju bara fortsätta med det tyvärr.. Min kissade i soffan 24/7, då fick han sofförbud i två-tre veckor och efter det gjorde han det aldrig igen.

Pretty wise //

emms
0

När Mio är i sängen så passar jag på honom hela tiden. Sitter han helt stilla så är det då han brukar kissa. Har lagt under tidningspapper där han har kissat, under lakanet asså. Sen om han kissat har jag lyft honom direkt till toalådan. Och sen försöka skrubba bort all lukt och kiss. Brukar spraya på något som luktar starkt efter som hårspray eller parfym för att han inte ska känna lukten av det senare. 

Har 160 säng själv så använder inte ena sidan, men man kan ju bara ta bort tidningspappret på kvällen sen. Billigt alternativ iaf om dom gör det på någorlunda samma ställe 🙂

Emma

Fridaaaa
0

#11 Tvivlar att han fattar kopplingen med att ha kissat i sängen med att inte får vara där mer under en period. 
Så tror inte att det skulle hjälpa, han hade inte brytt sig, han skuttar gladerligen på golvet istället.

#12 Passar med på honom  hela tiden. Han är lurig för han sitter still för att vila också, så svårt att veta om han tänker kissa eller inte.
Vi använder båda sidorna (har sambo). Har tvättat med ättika på.

Evelina!
0

#10 Finns vattentäta underlägg på IKEA som bara är att tvätta - http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70253126/

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[Nikita14]
0

#5  Nej, de går inte att tvätta.   Vi har en 180 säng,  och hade två st madrassskydd där,  fast det var långt i från varje natt det hände "olyckor" (alltså behövde vi inte byta så ofta),  och sovande småbarn ligger nog mer still än en vaken kaninunge 😃

Plastad frotté kanske?   Det går att tvätta och man kan  köpa relativt billigt i tygbutiker.    Det är rätt obehagligt och svettigt att sova på, men det är ju bara att ta bort när ni ska sova i så fall :)

Fridaaaa
0

#14 Har inte IKEA här dessvärre. Och frakten hit är på minst en vecka 😕

#15 Ja jag behöver bara något skydd medan han är där så att säga om är lätt att ta på och av, samt lätt att tvätta 🙂
vet inga tygbutiker här 😕 Har jysk?

Facie
0

#13 Självklart kopplar dem inte men man bryter beteendet.

Pretty wise //

emms
0

#14 Vilken smart! Sån ska jag klicka hem! 😃

Emma

Fridaaaa
0

#17 Jag tror inte att det bryter beteendet om de inte kopplar varför de inte får vara där. Men är vad jag tror. 
Men vill hitta ett sätt att skydda sängen på. Kan inte sitta på golvet flera gånger/dag bara för att kela med honom.

Evelina!
0

#16 Säker på det? För när jag beställde från IKEA fick jag det typ två dagar efter. Och då bor jag mitt ute i skogen vid lantbrevbärarlinje.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[Nikita14]
0

#16  Tror Jysk bara har madrasskydd,  vilket är rätt dyrt.   Men Ellos har plastad frotté i metervara:  http://www.ellos.se/ellos-home/plastad-frotte-5-m-bit/153588

farvendal
0

En vän till mig syr filtar/underlägg till smådjur som absorberar kiss. Hur stora hon syr upp vet jag dock inte. Kolla upp Fleecedreams på FB.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
0

#20 Japp kollat upp det sedan tidigare. 
Stod nu när jag kollade att preliminär leverans var 27/5😕

#21 Går de och tvätta?

Fridaaaa
0

#22 Tror hon är ganska dyr, är det med sina saker till marsvinen i alla fall (förstårligt med tanke på att det tar sin tid mm). Så tror det blir ganska dyrt från henne 😕

pernillaoscarsson
0

Köp (såvida du inte redan har) en picknick-filt med plast på undersidan. Kisset "sugs upp" av själva filten men träcker inte igenom. Lätt att bara lägga ovanpå lakanet då han ska vara med i sängen.

(på tal om kiss, var precis uppe och bytte byxor. Elza satt så fint i mitt knä och åt morot. Sedan blev det varmt.. haha :P)

Fridaaaa
0

#25 Haha Messi gjorde det andra dagen här, kände att det blev blött vid luvan (han satt uppe vid axeln) rackars kaniner 😉
Nope ingen sån picnikfilt.  Hur lätta är dem att tvätta?

farvendal
0

Inte riktigt koll på vad det kostar, men fråga henne skadar ju inte.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
0

#27 Kollade på hennes sida nu, kommer skena iväg rejält i pris med så stort jag behöver 😕

emms
0

#26 Kollade på H&M's variant och på den stod de 30 grader maskintvätt. Har sett dessa picknickfiltar på typ alla ica butiker i min stad. Så dom är lätta att hitta! 🙂

Emma

Fridaaaa
0

#29 Se om jag hittar någon i stan till vettigt pris och storlek 👍

Zvintos
0

Plastad frotté går alldeles utmärkt att tvätta. Här hemma används det i sonens säng och i vår säng i mitten. Visst resulterar det ju ändå i att man får tvätta lakan, men man slipper få det på madrasserna.

Fridaaaa
0

#31 Ja jag vill helst slippa tvätta lakan :/ Har ingen torktumlare och inte så många lakan i omlopp :/

Saaara
5

Finns ju typ tre alternativ. Ha inte kaninen i sängen, skaffa sånt där lakan som dom andra i tråden pratar om eller stå ut med kisset. ^^ Kommer inte på något annat man kan göra iaf

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Elsaharr
0

Finns kisskydd på vissa barnvagnsaffärer :)

Zingo ;D

Fridaaaa
0

#33 Läs bland annat #30. Madrassen blir förstörd om det kommer kiss jämt, och kan inte tvätta dem var och varannan dag. Och sitta på golvet är som sagt inget alternativ.  Skrivit med att jag ska kolla efter det 😉
#34 Har ingen barnvagsaffär i stan vad jag vet.

Men ska kolla efter picnikfilt och även sån plastad fottelakan när jag ska till stan till helgen, se vad som finns. Annars får jag beställa någonstannsifrån.

Ninwe
0

#16 Butiken som (i alla fall tidigare) heter Mairo säljer ju tyger. Den som ligger mitt emot Jem och Fix. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Smultrondraken70
0

Köp en stor bit plastad frotté ( finns på nätet på meter) och släng över hela sängen:) ta bort när ni ska sova. Går att tvätta i 90 inget kiss nånstans mer än på frottén.

Smultrondraken70
0

Blir biten för smal-köp två lika långa och sy ihop på maskin bara:)

Fridaaaa
0

#36 Jasså? Det visste jag inte bara, trodde det var någon helt annan butik haha. Får kolla det då i helgen 👍 Se om de har det. 

#38 Har ingen symaskin 😉 Och urkass förhand hehe. Men ska se om jag hittar tillräckligt bred annat får jag försöka ha honom bara på begränsad sida 👍