Hö häck och lite till.
Hur är det med hö häckar, tycker det är mer naturligt för dem äta hö utan hö häck.
Mineral/saltsten?
Bästa botten matrialet?
Hus som passar (få se nu om jag stavar det rätt) sashengold hona, vad för mått?
1. Jag hade höhäck i början och började sedan lägga lite hö på torven i toan. Efter ett tag tröttnade då mina på höhäcken, så vad tycker ska man lägga hö på marken istället för upphöjt :) 2. Nej, det ska inte behövas! :) Dock kan en diande hona behöva lite extra, men får kaninen bra pellets brukar det inte behövas. 3. Jag hade Spån men har nu torv, det är mest för att torv är lite mer svalkande nu när det börjat bli varmt + mer naturligt. Spån (+ halm) har jag på vintern då det mest suger åt sig fukt :) Så jag tycker torv/spån :) 4. Vet inte exakt men kanske 60x40/50? :)
1. Nej, jag har ett "bo" med hö i :) jag hade det förut med min andra kanin, men han bara gnagde på den så vi tog bort den. 2. Nepp. 3. Jag har spån just nu, jag har spån och halm på vintern :) 4. -
Zingo ;D
Har 60x40 som mått till min franska vädurs sitthylla. Skulle säga att 40x40 eller 30x40 skulle vara lagom. Sen kanske 35cm hög 🙂 Beror på hur mycket plats man har i buren med. Kaninen ska både kunna sitta under och på.
Emma
1. Finns fördelar och nackdelar med höhäck. Inget måste att ha höhäck om man inte vill. Jag har haft några olika varianter av höhäckar till mina kaniner, just nu har jag ingen.
2. Möjligen till diande hona som inte får pellets, annars nej.
3. Beror helt på om kaninen bor inne eller ute. Inne föredrar jag spån, eller mattor om kaninen är rumsren. Ute är torv oslagbart.
4. -
1. Jag har bara höhäck i inneburen: Ikea påshållare kan kaninen inte komma in i. De andra har löst i burarna.
2. Inga mineral/kalk/saltstenar. De får i sig det de behöver via fodret ändå.
3.Vi har kutterspån eller easyströ
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.