Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1638 ggr
hannahoflin
0

Tips om att börja träna hoppning?

Häromdagen skulle jag försöka träna min kanin i hoppning lite så jag ställde upp två små hinder på en sträcka som jag tänkte att han kunde hoppa över lite lätt som en början. Men istället satte han sig bara framför hindret och stannade där.

Några tips? vad man kan göra åt detta?

lifewithrabbits
0

du kan prova att  göra något smackande ljud eller så puttar du lite lätt på rumpan på kaninen :)

[AnimalLover1]
0

Du kan läsa lite på Kaninhoppning.ifokus.se :)

hannahoflin
0

#1 det har jag testat, även testat att locka med lite godis ://

hannahoflin
0

#2 har läst lite där men ska försöka se om jag hittar nåt mer där som kan hjälpa mig :)

Cotast
0

Om inte jag minns fel skrev väll Bunnyday en artikelserie om hur du börjar hoppträna din kanin?

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

EmmasBella
0

Hehehehe nu kommer jag skriva gamska mkt!💞 1: börja med att koppelträna din kanin sö att den känner sig trygg! 2: he upp några hinder utan bommar utan att bara så att den får springa mellan hinderna! 3: när kaninen är van med det så sätter du dit en bom, typ som bara ligger på marken! 4: sendan höjer du till 5 cm eller mindre, träna så ganska mkt 5: när du känner att det går bra så höj sakta men säkert! Hoppas det hjälpte lite!💞

crystalguurl
0

Sätt kaninen framför hindret med en bom på marken, lyft över kaninen, och gör det ca 3 gånger. Sätt sedan ninisen framför och låt den hoppa själv. Sedan höjer du försöktigt, inte för mycket så kaninen tycker det blir läskigt. Mina kaniner hoppar som högst 10cm, men oftast 5cm för då tycker dom det är jätte kul! Men höjer man skippar dom eller lyfter bort pinnarna :)

hannahoflin
0

#5 inte läst, om du har en länk får du gärna skicka den!

hannahoflin
0

#6 , #7 tack för tipsen! ska fortsätta försöka :)