Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninfotografering-tips-och-konstruktiv-kritik
Läst 1076 ggr
hannahoflin
0

Lös kanin?

Hej! Nu när det börjar bli vår och sommar har jag tänkte att jag ska börja fota mina kaniner lite ute, men jag vill gärna slippa kopplet på dem men är rädd att dom ska springa iväg och jag inte får tag på dem sen.

Har ni några tips? på hur man kan göra och hur gör ni själva när ni fotar era kaniner?

tlover
0

Vi fotar bara för genbanksintygen och då sitter dom oftast på en högre pall (då tvekar dom länge nog för att vi ska kunna fota).

Men du skulle ju kunna öva inkallning ett tag innan med kopplet så att du kan kalla på din kanin.

Alternativt fota den i hagen/en Hage.

l'm back

Tanjis
0

Jag skulle nog aldrig våga ha en kanin lös. Hur trygg den än är med dig så kan vad som helst i omgivningen skrämma den så att den sticker iväg. Det är flyktdjur!

hannahoflin
0

#2 precis det jag tänker på, men har sätt många andra som har sina kaninen lös på gårdar och sånt

Love Lejonhuvadekaniner
0

Jag hade mina kaniner under svartvinbärsbusken och satte ett kompostgaller bakom och runt om som var ganska stort. Sp det liksom inte syntes sen va det inget där jag satt med kameran för då kunde jag få tag på dem om dem skulle springa iväg:) Så kan du göra. Gjorde samma med en kanin unge som kunde springa igenom men då tog jag bara en till utanför för då skulle jag hinna ta hen:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Paxxie
0

Jag brukar ha mina kaniner lösa ibland när jag håller på att fixa någonting utomhus. Då och då racear de runt lite på gräsmattan men annars brukar de hålla sig ganska nära. Har aldrig övat någon inkallning, men jag brukar bedöma efter hur de beter sig i hagen eller i sele. Om de gärna kommer fram eller håller sig nära mig kan jag testa att ha dem lösa, men om de var svårfångade redan då skulle jag inte riskera det. (Sen får man ju bestämma lite efter vilken sorts kanin man har. Om den är väldigt stressig eller lättskrämd kanske det inte är det bästa att ha den lös.)

SmillaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

När jag tog foton på förra årets bebisar, var det inte så enkelt. Dom skulle genast i väg och undersöka. Det var helt enkelt så att jag fick springa efter och ta kort, hah

Sedan när jag skulle ta kort på hela kullen, la jag upp alla fyra på huset dom föddes i. Mot en blå vägg och tog kort. Då satt dom still.

Aktiv på kanin.ifokus.se

Exempeel
0

Är du bra på att redigera så kan du redigera bort selen och kopplet. Tycker själv att det är viktigare att ha en kanin än bilder utan koppel men en bortsprungen kanin. Så är du osäker, ha hellre selen på. Jag kan ha Exempel lös, men jag märker lätt när han blir rädd eller skeptisk, så då tar jag bara på honom selen igen. Annars brukar det gå riktigt bra.

Exempel the bunny 

Instagram | Facebook | YouTube

Klara16
0

De bror på hur din och kaninens relation ser ut! 😉

hannahoflin
0

tack för alla tips?! :D