Lek(??) Rutiner
Hej jag tänkte skapa en tråd där alla får berätta sina kaninrutiner för en dag😊 Mina rutiner är På morgonen går jag alltid till Zemla före jag äter frukost för jag stressar så mycket annars. Jag städar bort kiss och bajs fyller på med hö och ger nytt vatten. Ibland går jag ut en sväng med henne i selen. Efter skolan tar jag bort kiss och bajs igen och fyller på med hö och går ut en längre sväng i selen. På kvällen så tar jag bort kiss och bajs sista gången på en dag sen fyller jag på med hö. Kliar henne en stund och går sen med henne en sväng i selen. Sedan lite senare kommer jag och kollar till henne och kliar henne och säger godnatt och så. Det var min kanin rutin. Nu vill jag gärna läsa din ;)
Jag börjar med att ge henne mat, sedan öppnar jag buren så att hon får springa av sig medans jag äter frukost. Sedan byter jag vatten och bajslådan, ger lite nytt hö och fräschar upp buren lite. Sedan får hon sitta och va i sin bur tills jag kommer hem från skolan, då brukar vi träna lite tricks och byta vatten! Hon får även springa av sig då. Sen efter middagen så får hon springa av sig mer typ ca 15 på kvällen medans jag äter kvälsfika sendan på dagen så gosar vi mycket. Ca 4-5 timmars Motion varje dag Ca 2 timmars mys För att hon är dräktig men detta är när hon inte hade ungar i magen, hon hoppar bara ut ur buren ca 20 min per dag nu men hoppas hon blrjar igen när ungarna är äldre!:)
Putt
Först äter jag frukost och går sedan ut och drar på mig mina kaninbyxor (arbetsbyxor). Jag börjar med att öppna till hagen om det inte regnar, sen tar jag deras toa och gör rent, o lägger tillbaka. Sen tar jag en skål och häller upp pellets + 2solrosfrön. Jag börjar kasta ut pelletsen lite var som helst, sen brukar dom komma in av sig själva. :) Sen byter jag vatten och säger hejdå :) Sen är det samma på kvällen ;)
Först går jag ut till kaninerna, jag släpper ut de, fyller på hö och byter vatten. Sedan går jag in och ca 7:45 går jag ut och tar in de igen. Sedan far jag till skolan. Efter skolan släpperjag ut de i hagen igen. Vid 18-20 tar jag in de från hagen. Hagen är stor så de rastas mest så, men ibland får de gå lösa å :)