Nöffar
Hej min kanin har börjat nöffa lite sådär ibland. Hon äter väldigt bra och dricker bra och rör sig mycket. Men varför nöffar hon? Hon nöffar även i samband med att hon gräver i sand som finns bakom ett litet hus. Är hon sendrag eller nåt?
*skendräktig
Vissa kaniner "nöffar", "knorrar", "tutar" eller pratar på annat sätt. Vissa kaniner är pratigare än andra helt enkelt.
En gång hade vi en hel kull som var jättepratiga. Det var jättemysigt 🙂
l'm back

Jag har även hört att de kan göra det för att visa sin kärlek :)
Okej vad bra #2
Och #3 ☺
Vår hona grymtar som en liten gris när hon blir sur:S
Min hona gör oxå det, inget farligt dom visar bara sin kärlek och vänskap! :)
Ahahha sorry blev lite många, mitt nätverk är inge bra! ;)
En kanin som nöffar är troligtvis ett tecken på sjukdom som luftvägsinfektion/lunginflammation eller pasteruella.
En kanin som är arg gör ifrån sej ett ljud som mer låter som en morrning enligt mej. När kaninen visar att den tycker om något (t.ex att man klappar den) klapprar den ofta med tänderna. Låter som den tuggar.
Sen kan hankaniner, ibland även honor göra ifrån sej ett ljud när dom är kåta. Kan inte beskriva hur det låter riktigt..
Men att den nöffar är inget bra. Haft sjuka kaniner som låtit så. Då får man kontakta veterinären för en undersökning å få utskrivet antibiotika. :)
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Hon gör så nör hon gräver mest. Det är ett ställe som hon älskar att gräva på #14