Allergi
Hej
Ändra om gruppen är fel
Funderar bara över om man kan ha kanin trots sin allergi. Inget jag kommer skaffa just nu, men kanske i framtiden. Jag är ju allergisk mot pälsdjur, och timotej som hö innehåller, men jag tänker att man kan ha höet utomhus, och sedan ta in det som behövs (Då jag vill ha inne kanin isåfall) Man kan väl ha toalätt (Som jag använder till min hamster) eller vaxduk som underlag/bottenmaterial? Bara lite enkla frågor jag gärna vill ha svar på c:
I'm out 
Jag är allergisk mot hö, päls och även spån/kiss (är lite osäker). Personligen kan jag inte ha honom inomhus, därför han bor ute. Han bor i garaget under vintern och då blir allergin mycket värre.
Men jag skulle säga att det beror på hur allergisk du är. Vi har också hamster, som bor i mitt rum och det går jättebra. Men det är heelt annorlunda med kaninen tyvärr.
Oh glömde nämna att jag ska tjata på mamma så hon kan beställa in en pricktest tid snart! :) det är ju alltid kul och veta ._. 😇
I'm out 
#1 Hmm men kanske bäst för mig att ha kaninerna ute då? Kan nog inte vara så hälsosamt att ha dom inne.. :/ --> Isåfall<--
I'm out 
Min rumskompis är allergisk mot pälsdjur. Inte extremt allergisk men ändå allergisk liksom. Vi hade råttor ett tag men det gick inte alls, hon blev jätteallergisk mot dom efter någon månad. Men jag har 2 kaniner inne och det funkar hur bra som helst! Dom känner hon inte av alls. Så testa om du är allergisk mot just kanin! 🙂 Är ju väldigt individuellt med sånt.
Emma