Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 810 ggr
[Anonim]
0

Början på bo?

Jag har aldrig sett ett bo på "början" utan mina honor har alltid boat samma natt ungarna föds. Samt inne i deras bolåda.

Idag gick jag ut till honan som är på dag 29 lr 30 skiljer nog någon dag. Och hittade utanför bolådan en rund ring ungefär, svårt o förklara. Men det var typ som en grop fast inte djup. Är det en början på ett bo? Kan nog ta bild sen o visa =)

Beatrice_Love_Kaniner
0

Skicka gärna en bild 👍 Låter som en början på bo, honor börjar med att boa i halmet eller helt enkelt där de tycker passar bäst och sedan drar de av pälsen.

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

[Anonim]
0

#1 När jag gick ut för  att fylla på vatten ett par timmar senare så var det "boet" borta. 
Hon låg även på mage är de vanligt bland dräktiga i slutet? annars har hon bara legat på sidan. Man såg verkligen två bulor på sidorna när hon låg på magen.

Beatrice_Love_Kaniner
0

#2 Hon kanske hoppade runt i buren och så råkades det förstöras, ingen fara… hon bygger om boet när det är dax för ungar! Ja det är vanligt att kaniner ligger på mage, även under dräktighet.

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

[Anonim]
0

#3 Ja precis.
Skulle städa nu där inne och fixa lite i boden samt leta fram lite saker till trädgården, då passade jag på o känna lite på magen efter att ha läst här om hur man kan känna ungarna.
Jag vet inte om detta var en tarmrörelse men de va verkligen som något i en strl av en penna ungefär som dutta till mot min hand ganska kraftigt. Sen kände man rörelser typ som att allt rörde sig där inne hela tiden. Vet inte hur tarmrörelser är om de liksom kommer som en våg o de är lugnt sen? 
Mysigt iaf :). 
Fyllde på med massa halm som vi köpte förut ( de andra tog slut igår som jag fyllde på med). Alltid lika spännande ! Var ca 2 årsedan sista kullen va här.

[Anonim]
0

putt

[Anonim]
0

Nu  har hon byggt ett nytt bo utanför bolådan igen.. Nu med mest halm, inget stort bo eller så men bara början. 
Vad gör jag om hon inte vill boa i bolådan? Kan jag flytta över boet o ungarna då in till bolådan?

[Anonim]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser de ut nu

Elsaharr
0

Kan vara början till det :)

Zingo ;D

pernillaoscarsson
0

Rör inte boet om hon bestämmer sig för att boa utanför. Hon vet var ungarna ska vara någonstans. Dessutom är det ganska varmt ute nu och med mycket päls fryser inte ungarna. Så länge inte boet ligger så att det kan bli blött av regn eller bli kylt ac blåst så hade inte jag rört det. Se bara till så att det finns gott om hö/halm som hon kan använda och som sagt, att hon dragit ordentligt med päls.

[Anonim]
0

#9 Okej. De bor inne i en bod alla kaniner. Varmt o varmt, föll under nollan inatt…
Då ska jag inte röra boet, bäst att hon sköter de själv :)

pernillaoscarsson
0

Om de är inne i en bod så är de ju skyddat mot mot det mesta så jag hade absolut inte oroat mig :) Hon skulle nog bara bli mer stressad om du började röra runt i boet och ungar. :P