Kastrering ? Rädd ?
Hej. Jag har funderat på Kastrering av min hona. Hur mycket kostar det ?
Hon är dessutom jätte rädd av allting och jag kan inte tama henne hon vill inte bli klappad bara springer iväg jag vet inte mer vad jag ska göra. Har provad allt möjligt från små pratande till grönsaker och kanin godis.. och även ignorera henne så hon kunde själv komma… Men inget funkar. Vad ska jag göra ?
MilciaPL & The Gang
Acceptera hennes personlighet =) inte alla kaniner blir tama.
Har hon en kompis, om inte så kan en kompis ge säkerhet ibland. Dessutom mår kaninen säkert bättre med en kompis. För en av mina kaniner var det så. Hon var ensam i början och hur rädd som helst, när hon kom in i tjejgruppen blev hon plötsligt helt tam och gosig =)
(kan kosta allt från 900-1500 kr eller tillochmed mer)
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
1900 på blå stjärnan. Dyrt som tusan men de är bäst på kaniner här. Min väldigt rädda, osäkra och arga kanin blev hur go som helst efter kastreringen. Vill vara med hela tiden och sitter gärna i sängen och myser. :)
Fast.. Jag adopterade henne från en familj just därför att hon attackerade sin kompis som hon växte tillsammans med.. de har 4 kaniner och de har provat med alla och eftersom de inte hade extra bur till den och kunde inte ha enskil kanin jag fick ta den. köpte galler gjorde Hage det är bra. Asså hon kommer ibland nosar på min hand och sen springer hon iväg.
MilciaPL & The Gang
#3 Jag tror inte att hon hade mer än 6 kvadratmeter för sina kaniner, kaniner är inte gjorda för att vara tätt på varann i burar.
Men mysigt att du adopterade henne, att kastrera henne kan ju vara ett försök, och det är ganska bra ur hälsans skäl för kaninen =)
mvh, HamsterHamster
Vet någon hur mycket det kostar ?
MilciaPL & The Gang
Eller nej det var inget jag fick reda på det..
MilciaPL & The Gang
Det är fortfarande olika från klinik till klinik, gå till klinikernas hemsida och kolla vad det kostar.
mvh, HamsterHamster
ah det var det jag gjorde
MilciaPL & The Gang
#8 haha okej 🙂
mvh, HamsterHamster